Timmi-järjestelmä päivittyy uuteen Timmi360-kuntalaiskäyttöliittymään syksyllä 2024. Uusi käyttöliittymä toimii myös mobiililaitteella ja on saavutettava. Muutos ei vaadi käyttäjiltä toimia, eikä se vaikuta tällä hetkellä voimassa oleviin varauksiin eikä vuorojen haku- tai perumiskäytäntöihin.

Seinäjoen kaupungin hallinnoimien tilojen varauksissa, kurssi-ilmoittautumisissa sekä avustusten haussa käytetään Timmi-järjestelmää. Rekisteröitymällä voit tehdä varauksia ja varaushakemuksia sähköisesti. Rekisteröityjän tulee olla täysi-ikäinen. Alaikäiset voivat vaarata kirjaston maksuttomia tiloja kirjastokortilla.

Tämän sivun alaosaan on listattu kattavasti suoralinkit varausjärjestelmän tilojen selaamista varten. Tilojen selaaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä sähköpostitse varaukset@seinajoki.fi.

Rekisteröityminen

Rekisteröidy yksityishenkilönä silloin, kun teet varauksia itsellesi tai esim. rekisteröimättömän ryhmän/ joukkueen/ seuran yhteyshenkilönä. Yksityishenkilönä olet laskun maksajana kaikissa tekemissäsi varauksissa.

Aloita rekisteröityminen
Siirry osoitteeseen https://varaukset.seinajoki.fi

  1. Valitse haluttu palvelukatalogi.
    Seinäjoen kaupunki sisältää muun muassa liikunnan, kulttuurin, nuorison, kirjaston asioinnin sekä elinvoima ja työllisyys.
  2. Valitse seuraavassa kohdassa Rekisteröidy.
  3. Siirry kohtaan Rekisteröityminen yksityishenkilönä.
  4. Lisää omat tietosi ja hyväksy järjestelmän käyttöehdot sekä tietojesi tallennus asiakasrekisteriin. Tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia. Lopuksi klikkaa Hyväksy-painiketta.
  5. Palvelu lähettää sähköpostiisi rekisteröitymistietojen jättämisen jälkeen vielä aktivointiviestin osoitteesta noreply@seinajoki.fi.
    Siirry sähköpostiisi vahvistamaan rekisteröitymisesi ja aktivoi tunnuksesi. Mikäli et saa tätä viestiä tarkista, että viesti ei ole päätynyt roskapostiksi.

Antamasi sähköpostiosoite on käyttäjätunnuksesi.

Kun rekisteröidyt organisaation yhteyshenkilönä, tarvitset siihen luvan edustamaltasi seuralta, yhdistykseltä tai yritykseltä.

Yhteyshenkilönä tehtyjen varausten maksuista vastaa se organisaatio, jonka tiedot olet rekisteröityessäsi syöttänyt tai jonka olet valinnut rekisteristä. Rekisteröitymisestäsi lähtee ilmoitus organisaation tietoihin merkittyyn sähköpostiosoitteeseen.

Yksityishenkilöinä rekisteröityneet voivat laajentaa omia tunnuksiaan myös organisaation yhteyshenkilöksi Omat tiedot -kohdassa.

Organisaation yhteyshenkilön rekisteröityminen vaatii operatiivisen käyttäjän hyväksynnän (arkisin virka-aikana).

Aloita rekisteröityminen
Siirry osoitteeseen https://varaukset.seinajoki.fi

  1. Valitse haluttu Palvelukatalogi.
    Seinäjoen kaupunki sisältää liikunnan, kulttuurin, nuorison ja kirjaston asioinnin.
  2. Valitse seuraavassa kohdassa Rekisteröidy.
  3. Siirry kohtaan Rekisteröityminen puolesta asiointiin.
  4. Lisää omat tietosi ja hyväksy järjestelmän käyttöehdot sekä tietojesi tallennus asiakasrekisteriin. Tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia.
    Klikkaa Jatka-painiketta ja siirry rekisteröitymisessä eteenpäin.
  5. Etsi rekisteristä organisaatio, jonka puolesta asioit kirjoittamalla hakukenttään organisaation nimi.
    Valitse oikea organisaatio hakutuloksista. Jos oikeaa organisaatiota ei löydy, siirry syöttämään organisaation tiedot kohdassa Etsimääni organisaatiota ei löytynyt.
  6. Syötä organisaation tiedot. Tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia.
    Valitse lomakkeen alaosassa toimiiko lisäämäsi organisaatio myös maksajana tekemilläsi varauksilla.
  7. Seuraavassa vaiheessa merkitään varauksen ja maksajan yhteyshenkilöt.
    Jos yhteyshenkilöksi lisätään joku muu henkilö kuin itsesi, rekisteröityminen voidaan saattaa loppuun vasta, kun kyseinen henkilö hyväksyy sähköpostiinsa saapuneen linkin kautta henkilötietojensa tallentamisen järjestelmään.
  8. Lopuksi saat yhteenvedon antamistasi tiedoista. Jos tiedot ovat oikein vahvista ne klikkaamalla Hyväksy-painiketta.

Antamasi sähköpostiosoite on käyttäjätunnuksesi.

Varaukset

  1. Kirjaudu rekisteröitymisen jälkeen varausjärjestelmään tunnuksillasi (käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi).
  2. Valitse haluatko toimia varausjärjestelmässä yksityishenkilönä vai organisaation yhteyshenkilönä. Vahvista valitsemalla OK.
    Tämä varmistus ei näy jos olet rekisterötynyt pelkästään yksityishenkilönä. Asiakasroolin vaihtaminen onnistuu myös etusivun linkin kautta jos haluat vaihtaa roolia myöhemmin.
  3. Valitsemalla varauskalenterin pääset katselemaan tilojen varauksia kalenterilla. Varauksia ja vapaita aikoja voidaan hakea hakusanalla, käyttötarkoituksella, tilaprofiileilla tai aakkosjärjestyksessä.
    Varauskalenteria voi katsella päivä tai viikkonäkymällä. Useita tiloja/ tilan osia samanaikaisesti katseltaessa suosittelemme päivänäkymää.
    Löydettyäsi halutun vapaan ajan varauskalenterista voit tehdä varaushakemuksen.
    Vapaa aika näkyy kalenterilla valkoisena. Jos kalenterilla näkyy harmaa tai jonkun muun värinen alue, tämä ajankohta on jo varattu tai hekemuksen tekeminen on estetty.
    Varaushakemusikkuna aukeaa näpäyttämällä valkoista aluetta tai painamalla tietokoneen hiiren vasemmalla painikkeella.
  4. Tietyn päivän ja kellonajan vapaita aikoja voi hakea järjestelmästä myös Varaa tiloja toiminnolla.
    Huomioi että hakutuloksiin tulevat myös tilojen osat, jos esimerkiksi liikuntahalli on jaettu eri osiin. Hakutuloksia voi myös tarkentaa.
    Etsi hakutuloksista tila tai tilan osa johon haluat tehdä varauksen ja klikkaa Näytä vapaat ajat painiketta.
    Valitse kellonaikaväli jolle haluat tehdä varauksen. Kellonaikaa voidaan vielä tarkentaa valinnan jälkeen, vapaan ajan puitteissa.
    Vapaita tiloja voi tarkastella myös karttanäkymän kautta.
  5. Jatka varaushakemukseen valitsemalla Varaa.

  1. Ennen varaushakemuksen jättämistä tulee lukea ja hyväksyä varaus- ja perumisehdot. Tämän jälkeen valitse tehdäänkö yksittäinen varaus vai toistuva varaus.
    Yksittäisessä varauksessa valitaan vain varauksen päivä ja kellonaika.
    Toistuvassa varauksessa asetetaan päivämääräväli ja valitaan oikea toistuvuus. Toistuvuudeksi tulee automaattisesti joka viikko.
  2. Täytä varaushakemuksen kentät. Tähdellä merkityt ovat pakollisia. Pakollisia tietoja ovat: varaustieto, päivämäärä, aikaväli ja luokittelu.
    Kellonaikaa vaoidaan muuttaa varauksen tässä vaiheessa, huomioi että varaus ei mene toisen varauksen päälle.
    Varaustietokenttään kirjoitetaan esimerkiksi ryhmän tai joukkueen nimi sekä ikäluokka.
    Luokitteluksi valitaan varausta parhaiten kuvaava käyttötarkoitus.
    Lisätietokenttään voi antaa varausta koskevia lisätietoja. Tähän kenttään ei saa lisätä henkilötietoja tai muita luottamuksellisia tietoja.
    Kun kaikki tarvittavat kentät on täytetty voit siirtyä eteenpäin valitsemalla seuraava.
  3. Käy läpi varaushakemuksen tiedot ja valitse luo hakemus.
    Tämän jälkeen varaus muodustuu kalenteriin tai lähtee operatiivisen käyttäjän hyväksyttäväksi riippuen tilasta.
    Jos huomaat virheen hakemuksessa voit voit keskeyttää varauksen tekemisen keskeytä painikkeesta.
  4. Tehdystä varaushakemuksesta tulee sähköposti osoitteesta noreply@seinajoki.fi.
    Huomioithan että varaushakemus ei vielä tarkoita että varaus on hyväksytty, kun varaushakemus on käsitelty saat uuden vahvistuksen sähköpostilla.
    Varaushakemuksen voit perua itse kunnes hakemus on hyväksytty. Osan suoraan muodostuvista varauksista voit perua itse perumisehtojen mukaisesti.

Voit hallinnoida varauksia oma asioinnin kautta. Täältä näet odottavat varaushakemukset ja hyväksytyt hakemukset. Varaukset haetaan halutun päivämäärävälin tai tarkemman kriteerin mukaan.
Omat lähitulevaisuuden varaukset ja varaushakemukset näkyvät myös etusivulla.

Hyväksytyn varauksen tarkempia tietoja pääset tarkastelemaan suurennuslasin kuvakkeesta. Varauksen voit perua roskakori kuvakkeesta perumisehtojen mukaisesti.
Odottavia varaushakemuksia voi muokata kynä kuvakkeesta tai perua roskakori kuvakkeesta.

Osan tiloista varaukset muodostuvat suoraan kalenteriin ja osa vaatii operatiivisen käyttäjän hyväksynnän.
Osan tilojen varauksia pystyt itse perumaan ja osassa tiloista pitää peruutukset ilmoittaa tilan hallinnoijalle.

Kurssit

  1. Kirjaudu rekisteröitymisen jälkeen varausjärjestelmään tunnuksillasi (käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi).
  2. Valitse haluatko toimia varausjärjestelmässä yksityishenkilönä vai organisaation yhteyshenkilönä. Vahvista valitsemalla OK.
    Tämä varmistus ei näy jos olet rekisterötynyt pelkästään yksityishenkilönä. Asiakasroolin vaihtaminen onnistuu myös etusivun linkin kautta jos haluat vaihtaa roolia myöhemmin.
  3. Valitse kurssihaku valikko.
    Voit hakea kursseja muun muassa hakusanalla, aineryhmällä tai oppiaineen mukaan. Voit myös valita että näytetään vain kurssit, joilla on vapaita paikkoja.
  4. Paina haluamasi ryhmän Kurssin tiedot painiketta.

  1. Kurssin sivulla näet kurssin tarkemmat tiedot ja voit ilmoittaa itsesi sekä muita henkilöitä kurssille.
    Toisen henkilön lisääminen tapahtuu kohdasta Lisää vielä uusia ilmoitettavia. Huomioi että olet vastuussa ryhmään lisäämiesi henkilöiden ilmoittautumisista ja kurssimaksuista.
    Ilmoittaudu kurssille painikkeesta ohjelma lähettää ilmoittautumisen.
  2. Lopuksi ohjelma avaa yhteenvedon ilmoittautumisesta.

Voit hallinnoida kurssi-ilmoittautumisia oma asioinnin kautta. Täältä näet kurssit joilla olet osallistujana ja jonossa sekä muut ilmoittamasi henkilöt.

Avaamalla kurssin tiedot voit perua ilmoittautumisen perumisehtojen mukaisesti.

Osan kursseista ilmoittautumiset menevät suoraan ryhmään jos ryhmässä on vapaita paikkoja. Osan ryhmien ilmoittautumiset hyväksyy operatiivinen käyttäjä.

Avustukset