Kahviastiastoja ja lumikenkiä – uusia lainattavia esineitä Seinäjoen kirjastoihin

Valkoisia kahviastioita.

Tänään perjantaina 25.11. vietetään Älä osta mitään -päivää. Sen kunniaksi Seinäjoen kirjastojen lainattavien esineiden valikoima saa täydennystä. Lainattavaksi tulee lumikenkiä ja kahviastiastoja. Lumikengät on hankittu kirjastoihin asukasbudjetin varoin. Kahviastiastot saadaan kuntalaisten käyttöön Törnävän kartanosta, josta ne on poistettu käytöstä remontin tieltä. Yhteiskäyttöiset esineet ovat mainio tapa vähentää kulutusta ja pohtia kulutuspäätöksiä. Kaikkea ei tarvitse omistaa itse, vaan lainaaminen on myös hyvä vaihtoehto.

Lumikenkiä tulee lainattavaksi kolmea kokoa: lapsille (16’’) ja aikuisille (22’’ ja 25’’).

Lainattavaan kahviastiastoon kuuluu kahvikupit, aluslautaset, kahvilautaset ja kahvilusikat 20 henkilölle (Nurmon kirjastosta 40 henkilölle) sekä kermakko ja sokerikko. Kalustot on koottu Arabian eri sarjojen astioista.

Kahviastiastojen ja lumikenkien laina-aika on yksi viikko, eikä laina-aikaa voi uusia. Esineet palautetaan siihen kirjastoon, josta ne on lainattu. Kahviastiastoja voi varata, kysy lisätietoja kirjastosta. Verkkokirjastosta https://eepos.finna.fi voi tarkistaa näiden esineiden saatavuuden hakusanoilla ”lainattava astiasto” ja  ”lumikengät” ja valitsemalla kirjastoksi Seinäjoki.

Lumikengät ja kahviastiastot ovat lainattavissa pääkirjastosta, Kyrkkärin, Nurmon, Peräseinäjoen ja Ylistaron kirjastoista 1.12. alkaen.

Lainattavista liikuntavälineistä, kausikorteista ja muista esineistä saa lisätietoa kirjaston kotisivuilta: https://kirjasto.seinajoki.fi/kirjaston-asiakkaana/kirjat-ja-muu-aineisto/esineet/