1. Helppo tapa ujuttaa urheilua arkeen! Kun hyödynnät työmatkasi liikkumiseen, säästyy lähtemisen vaiva illalla. Työmatkaliikunta voi olla kiireisen arjen pelastus.
  2. Stressin poisto! Tämä on ehdottomasti se paras syy jättää auto kotiin ja siirtyä lihasvoimilla toimistolle! Tuuli tuivertaa hiuksissa ja tuulettaa samalla ajatuksiasikin! Lätäköissä loiskuttelu herättää sisäisen lapsesi ja on paljon hauskempaa, kuin ruuhkassa matelu autossa istuen. Vaikka räntäsateeseen työntyminen välillä harmittaisikin, on kotiin palatessa yleensä voittajafiilis. Pienelläkin liikuntahetkellä on positiivisia vaikutuksia omaan jaksamiseen.
  3. Aikaa säästyy! Mikäli työmatkasi on 5 km tai alle, on todennäköistä, että työmatkasi taittuu ainakin pyörällä nopeammin kuin autolla. Lyhyemmillä matkoilla kävelykin saattaa yllättää nopeudella, kun pääset kiertämään ruuhkat tai ehkäpä oikaisemaan vain kevyelle liikenteelle sallittuja väyliä pitkin. Ja jos muuten lähtisit illalla erikseen liikkumaan, aikaa säästyy, vaikka työmatka ottaisi pidempään kuin autoillessa.
  4. Rutiini! Kun alat yhdistää liikunnan työmatkaan, kertyy arkipäivinä liikuntahetkiä kuin huomaamatta!
  5. Kunto nousee kohisten! Stressi lievenee, hapenottokyky kasvaa ja säännöllinen liikunta auttaa painonhallinnassa. Jalkojen lihasvoima paranee ja vältyt todennäköisemmin mm. sydän- ja verisuonitaudelta, kuin autossa istuva ikätoverisi. 
  6. Säästät! Vähintään bensakulujen verran säästöä joka päivä! Ehkä myös parkkimaksuissa, rengas- ja huoltokuluissa.
  7. Teet ympäristöteon! Iso osa liikennepäästöistä suomessa on työmatkojen aiheuttamia. Jätä auto katokseen, valitse vähäpäästöinen kulkutapa ja pienennä hiilijalanjälkeäsi! 
  8. Istuminen vähenee! Liikkumalla työmatkasi, katkaiset istumisputkia ja saavutat liikuntasuositukset vähän kuin vahingossa. Minimisuositus terveysliikunnalle on vähintään 2,5 tuntia reipasta liikuntaa / viikko.