Kansalaisopisto kulttuurihyvinvointitoiminnan välittäjänä

Kuva jossa tekstiä: Ilmianna työyhteisösi! Kaipaako sinun työyhteisösi hyvinvointia tukevaa taide- ja kulttuuritoimintaa?
Seinäjoen kansalaisopisto on mukana rakentamassa kansalaisopistopohjaista kulttuurihyvinvointityön välittäjätoiminnan mallia yhteistyössä Taiteen edistämiskeskuksen (Taike) kanssa. Tavoitteena on kehittää palvelupolkuja, jotta hyvinvointialue löytää taiteilijoita osaksi monialaista työtä. Mallia rakennetaan Etelä-Pohjanmaalla ja tarkoituksena on tarjota syntyvä malli valtakunnalliseen käyttöön.

Monialainen yhteistyö

Mallia luodaan monialaisessa yhteistyössä. Projektin yhteistyökumppanit ovat Etelä-Pohjanmaan tulevaisuuden sote-keskus -hanke, Etelä-Pohjanmaan liitto, sekä Seinäjoen kansalaisopiston lisäksi Järvilakeuden kansalaisopisto. Kansalaisopistoyhteistyön taustalla on lisätä maantieteellistä yhdenvertaisuutta taiteen saatavuuden ja saavutettavuuden suhteen. Kansalaisopistoissa on lisäksi lukuisia hyvinvointia ja osallisuutta vahvistavia, matalan kynnyksen sisältöjä.

Ilmianna oma työyhteisösi!

Taide- ja kulttuurisisältöjä sosiaali- ja terveydenhuoltoon sekä hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen

Syksyllä 2022 Seinäjoen kansalaisopisto tarjoaa sosiaali- ja terveydenhuoltoon sekä hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen suunnattuja taide- ja kulttuurisisältöjä Etelä-Pohjanmaan alueella.
Tarjolla on viisi erilaista eteläpohjalaisten taiteen ja kulttuurin ammattilaisten toteuttamaa palvelua, jotka ovat suunnattu sekä sote-alan ammattilaisille että asiakkaille. Sisällöt on suunniteltu vahvistamaan osallistujiensa hyvinvointia eikä niihin osallistuminen vaadi aiempaa kokemusta tai osaamista.

Etelä-Pohjanmaa:
Tanssista kuvaksi, Sosiaalinen sirkus, Lauluja yhdessä

Ilmajoki, Lapua, Seinäjoki:
Taidetuokioita kaiken ikäisille, Elämä tarinaksi

Osana Taiteen edistämiskeskuksen (Taike) projektia palvelun hinta on à 50 euroa. (Norm. hinta 550 euroa / palvelu)

• Tarjolla viisi erilaista kulttuurisisältöistä palvelua
  • Palvelu voi olla kertaluontoinen tai sisältää useamman tapaamiskerran
  • Toteutetaan tilaajan omissa tiloissa
  • Alennetun hinnan palveluita tarjolla yhteensä 10 kpl
  • Tilaukset tehdään ma 24.10.2022 klo 17.00 mennessä

Katso lisätietoa taide- ja kulttuurisisällöistä pdf-esitteestä.

Lisätiedot ja tilaukset:
Venla Korja, p. 0295 330 887, venla.korja@taike.fi