Tapahtuma-alueiden käyttöluvat haetaan nyt sähköisesti

Seinäjoen kaupungin omistamien tapahtuma-alueiden tilapäiset käyttöluvat haetaan nyt ePermit-palvelun kautta. Aikaisemmin luvat ovat olleet vapaamuotoisia ja ne on toimitettu sähköpostilla. Asioinnin helpottamiseksi on päätetty siirtyä käyttämään sähköistä palvelujärjestelmää, joka on käytössä jo esimerkiksi rakennuslupapuolella.

Palvelu antaa jatkossa mahdollisuuden jakaa hakemukset ja lausuntopyynnöt päätöstä tekevien tahojen kesken. Samalla vähenee sähköpostitse tapahtuva tiedonsiirto, ja yhteen hakemukseen liittyvä viestinvaihto löytyy helposti yhdestä paikasta. Palvelu mahdollistaa viestittelyn myös suoraan hakijan kanssa.

Tällä hetkellä palveluun on tallennettu käytetyimpiä tapahtuma-alueita keskusta-alueella ja Törnävällä. Mikäli haluttu alue ei ole merkitty valmiiksi, hakija pystyy merkitsemään haettavan tapahtuma-alueen itse aluevalitsimen avulla. Hakija pystyy myös tarkastelemaan jo tehtyjä aluevarauksia palvelussa olevasta varauskalenterista.

Palveluun pääsee kirjautumaan osoitteella https://kartat.seinajoki.fi/ePermit.