Seinäjoen museot juhlistaa ensi vuonna lottia

Etelä-Pohjanmaan museo on suljettuna joulunpyhien ajan 23.12.-31.12.2020 sekä koko vuoden 2021. Uudistamme sillä välin näyttelyitä ja suunnittelemme uutta museokeskus Tiklasta. Museokeskus Tiklas tulee sijoittumaan Vapaudentie 83:een, jossa tällä hetkellä sijaitsevat museon henkilökunnan tilat. Ajantasaiset aukioloajat löytyvät museon verkkosivuilta www.seinajoki.fi/museo

Suojeluskunta- ja lottamuseo avautuu alkuvuodesta korjaustöiden valmistuttua. Ensi vuonna Suojeluskunta– ja lottamuseossa juhlistetaan satavuotiasta Lotta Svärd –järjestöä. Lotta Svärd 100 vuotta -näyttelyssä kerrotaan muun muassa järjestön historiasta ja lottien tärkeästä työstä. Valokuvat ja päiväkirjat johdattavat vierailijan lottien maailmaan, jossa tulevasta ei ole tietoa. Työtä tehdään kuitenkin oman maan puolesta, vaikka ilmahälytykset, ankarat pakkaset ja yöt pommisuojassa ovat arkipäivää ja työt eivät tekemällä lopu. Lottia voi juhlistaa myös kotoa käsin, Etelä-Pohjanmaan lotat 100 vuotta –verkkonäyttely avautuu helmikuussa.

Lotta Svärd 100 vuotta 8.3.2021 –  31.1.2022

Lisätietoja Intendentti Sanna Kattelus  044 425 5668, sanna.kattelus@seinajoki.fi