Pikkuprovinssi & ValotON 12.-14.11.2020

Kalevan Navetta illalla

Yhdistetty lastenkulttuurifestivaali Pikkuprovinssi & ValotON järjestetään taide- ja kulttuurikeskus Kalevan Navetassa 12.-14.11.2020. Maksuttoman koko perheen festarin ohjelmassa on mm. esittävää taidetta, valoteoksia ja työpajoja.  Tapahtuman järjestää Seinäjoen kaupungin kulttuuripalvelut yhteistyössä useiden eri kumppaneiden kanssa.

Kalevan Navetan Hugo-salissa nähdään tapahtuman aikana mm. sirkusta ja esineilmaisua yhdistävä Hai 5 – Merenalainen seikkailu –esitys, lastenmusiikkiorkesteri Henxelit sekä suomalaista videotaidetta. Pedatila Itikassa voi tutustua keväältä peruuntuneen Pikkuprovinssin alue-esiintyjiin ja alakouluikäisten soittajien bändeihin videotervehdysten muodossa. Näyttelytila Vintillä puolestaan nähdään livemusiikkia, äänitaidetta, tanssia ja tekstiä yhdistävä Kallioista-esitys. Esityksiin on ennakkoilmoittautuminen.

Yhteisölliset valotaideteokset tuovat iloa Kalevan Navetan ja Itikanmäen kerrostalojen väliselle piha-alueelle. Teoksia on valmistettu Itikanmäen asukkaiden sekä Seinäjoen nuorisopalveluiden Tolkkupaja-hankkeen nuorten kanssa. Lasten Pop Up –taidegalleriassa puolestaan esitellään lasten tekemää taidetta ja valmistetaan itse heijastimia.

Oheisohjelmaa eri paikoissa

Tapahtuman ohjelmaa on koettavissa eri puolilla Seinäjokea. Etelä-Pohjanmaan museolla on mahdollista osallistua omatoimiseen heijastinsuunnistukseen ja Törnävänsaaressa voi ihailla Seinäjoen varhaiskasvatuksen Sirkusavaruus-ulkoilmanäyttelyä.  Ylistaron kirjastolla on ohjelmassa valoteemaisia satutuokioita, tehtävärata ja heijastinetsintää. Ympäri kaupunkia voi myös bongata eri toimijoiden toteuttamia valoteoksia.

Osa tapahtuman ohjelmasta toteutetaan digitaalisessa muodossa. Pikkuprovinssin somekanavissa voi osallistua marraskuun aikana mm. virtuaaliseen akrobatiatyöpajaan, opetella kädentaitoja ja katsoa tapahtuman tuottamaa videomateriaalia.

Osallistu valotalkoisiin

ValotON & Pikkuprovinssi haastaa asukkaat, yritykset ja yhteisöt mukaan tuomaan valoa pimeään marraskuuhun. Osallistua voi valaisemalla oman pihan, parvekkeen tai ikkunan ja jakamalla siitä kuvan Instagramissa tunnisteella #valotonseinäjoki. Tägäämällä tapahtuman Instagram-tilit @valotonseinäjoella ja @pikkuprovinssi kuva voidaan jakaa myös tapahtuman sivuilla.  1.-21.11.2020 välisenä aikana kuvan jakaneiden kesken arvotaan elämyksellinen yllätyslahja  taide- ja kulttuurikeskus Kalevan Navetan sisältöihin.

Turvallisesti taiteen ja kulttuurin pariin

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi sisätiloissa tapahtuvien esitysten yleisökapasiteettia on pienennetty. Osallistujilta kerätään ilmoittautumisen yhteydessä yhteystiedot mahdollista tartunnanjäljitystä varten. Tapahtuman järjestäjä pyytää kävijöitä huolehtimaan hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta ja käyttämään kasvomaskia maskisuosituksen mukaisesti. Tapahtuman henkilökunta käyttää maskia ja auttaa kävijöitä turvavälien pitämisessä.

Koko ohjelma: www.pikkuprovinssi.fi
Esityksiin ilmoittautuminen: https://webropol.com/ep/pikkuprovinssi ja https://link.webropolsurveys.com/S/26CD2115D612498B

Vestergård Katariina

kulttuurituottaja , Kulttuuripalvelut