Koronarajoitusten vaikutukset kirjastopalveluihin 16.5. asti

Pääkirjasto Apilan lukutuoleja sulkunauhalla ympäröitynä.

Kirjastot ovat auki normaalien aukioloaikojen mukaan ja kirjastoautot liikennöivät aikataulujensa mukaan. Kirjastoissa on käytössä rajoitettu määrä istumapaikkoja turvavälein. Pitkäaikaista oleskelua kirjastossa ei suositella. Nettikoneita voi käyttää korkeintaan tunnin päivässä. Hubletit eivät ole käytössä.

Harrastus-, työ- ja ryhmätilat ovat käytössä varaamalla. Tiloihin otetaan yksi asiakas tai yksi seurue kerrallaan. Pääkirjaston soittohuone Pommari on kiinni. Pääkirjaston nuortentila Kupla on auki turvallisuusohjeita noudattaen. Kokous- ja ryhmätiloihin otetaan 3-20 henkilöä kerrallaan, tilan koosta riippuen. Henkilökohtaista opastusta annetaan, mutta edellytämme asiakkaalta maskin käyttöä.

Kirjastoissa voidaan järjestää yleisötilaisuuksia, joihin osallistuu enintään 20 henkilöä. Tilaisuuksissa noudatetaan opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen antamaa ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksissa. Koska tilaisuuksien osallistujamäärä on rajattu, tapahtumatietojen yhteydessä voi olla pyyntö ilmoittautua etukäteen paikan varaamiseksi. Muistathan myös perua ilmoittautumisen, jos et pääsekään osallistumaan tapahtumaan.

Kirjaston kahvila Opus on kiinni toistaiseksi.

Muistathan kirjastokäynnillä huolehtia hyvästä käsihygieniasta, pitää turvaväliä muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan sekä käyttää kasvomaskia. Pääkirjaston asiakaspalvelusta voit ostaa maskin (0,50 €/kpl), jos oma maski on unohtunut. Älä tule kirjastoon ollenkaan, jos sinulla on flunssaoireita.