Koronarajoitusten vaikutukset kirjastopalveluihin

Pääkirjasto Apilan lukutuoleja sulkunauhalla ympäröitynä.

Nämä rajoitukset ovat voimassa 8.2.2021 asti.

Kirjastot ovat auki normaalien aukioloaikojen mukaan ja kirjastoautot liikennöivät aikataulujensa mukaan. Lehti- ja lukusaleissa on käytössä rajoitettu määrä lukupaikkoja turvavälein. Muut oleskelupaikat ovat kuitenkin poissa käytöstä (sohvat, nojatuolit, jne.) eikä oleskelua kirjastossa suositella. Nettikoneita voi käyttää korkeintaan tunnin päivässä. Hubletit eivät ole käytössä.

Harrastus-, työ- ja ryhmätilat ovat käytössä varaamalla. Tiloihin otetaan yksi asiakas tai yksi seurue kerrallaan. Pääkirjaston soittohuone Pommari on kiinni. Pääkirjaston nuortentila Kupla on auki turvallisuusohjeita noudattaen. Kokous- ja ryhmätiloihin otetaan korkeintaan 10 henkilöä kerrallaan. Näyttelytilat pääkirjastossa sekä Nurmon ja Ylistaron kirjastoissa ovat auki.

Kirjastoissa voidaan järjestää yleisötilaisuuksia, joihin osallistuu enintään 10 henkilöä. Tilaisuuksissa noudatetaan opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen antamaa ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksissa. Henkilökohtaista opastusta annetaan, mutta edellytämme asiakkaalta maskin käyttöä.

Pääkirjaston kahvila Opus on auki arkisin klo 9–19.

Muistathan kirjastokäynnillä huolehtia hyvästä käsihygieniasta, pitää turvaväliä muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan sekä käyttää kasvomaskia. Älä tule kirjastoon ollenkaan, jos sinulla on flunssaoireita.