Kirjastojen noutopisteet avataan 11.5.

Seinäjoen kirjastoissa pääsee lainaamaan maanantaista 11.5. alkaen. Kirjastotiloja ei vielä avata kokonaan, vaan lainaus tapahtuu noutopisteessä. Asiakkaat voivat lainata varattua aineistoa. Suosittelemme kirjojen ja muun aineiston varaamista etukäteen. Varauksia voi tehdä verkkokirjastossa, puhelimitse tai sähköpostilla. Lisäksi aineistoa voi varata tiskiltä, ja noutaa aineiston kirjastosta myöhemmin. Sanoma- ja aikakauslehtiä voi myös lainata, myös uusimpia numeroita. Sanomalehdet palautetaan seuraavana päivänä. Kirjastoauton asiakkaat voivat pyytää varauksensa siirtoa pääkirjastolle tai noutaa varauksensa 1.6. alkaen kirjastoautosta.

Palautuksia voi jättää kaikkiin kirjastoihin.

Kirjastojen muut tilat ja palvelut ovat suljettuina eli oleskelu kirjastossa ei ole vielä sallittua, lehtisalit ovat suljettuja eivätkä asiakastietokoneet ole käytössä. Ylistaron monipalvelukirjaston omatoimiaika ei ole vielä käytössä, eivätkä kirjastoautot liikennöi. Näitä palveluita päästään avaamaan vähitellen 1.6. alkaen. Seutukuljetukset Eepos-kirjastojen välillä alkavat myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Kun tulet noutamaan varauksia, huomioi turvaväli henkilökuntaan ja muihin asiakkaisiin. Älä saavu hakemaan lainoja sairaana ja noudata hygieniamääräyksiä. Suosittelemme kortti- ja verkkomaksuja.

Noutopisteiden aukioloajat:

pääkirjasto ma–pe 10–19, la 10–15 (riskiryhmille 9-10)
Nurmo ma–to 12–19, pe 10–17, la 10–15 (riskiryhmille 9-10)
Peräseinäjoki ma–pe 12–19, la 10–15 (riskiryhmille 9-10)
Törnävä ma, ke, to 8.30–15.30, ti 8.30–16.30, pe 8.30–14.00
Ylistaro ma–to 12–19, pe 10–17 (riskiryhmille 9-10) Huom. Omatoimiaika ei ole käytössä.

Riskiryhmille on omat asiointitunnit arkisin klo 9–10 (ei Törnävän kirjastossa) ja lisäksi pääkirjastossa, Nurmon ja Peräseinäjoen kirjastoissa lauantaisin klo 9–10.

Helatorstaina 21.5. uloslainausta ei ole ja ke 20.5. noutopisteet suljetaan aaton aukiolojen mukaisesti.

Eepos-verkkokirjasto
Kirjastojen yhteystiedot