Kansalaisopiston kesälukukausi alkaa toukokuussa

Kuvassa käsi joka pitää valkoista kukkaa, yläreunassa teksti Seinäjoen kansalaisopisto ja Kesä 2022

Odotamme innolla ja ilolla lähestyvää kesää – myös kansalaisopistolla! Tiesitkö, että kesälukukausi on tullut jäädäkseen kansalaisopistolle? Kansalaisopistolla valmistaudutaan aikaisempaa laajempaan kesätoimintaan, joka tarjoaa uusia kursseja ja toimintaa jo ennestään laajan kurssitarjonnan lisäksi. Perinteisesti kansalaisopiston lukuvuosi päättyy huhtikuussa, mutta asiakkaiden toiveista myös touko- ja kesäkuulle on lisätty aiempaa enemmän kursseja, kesäleirejä ja toimintaa.

Kursseja on tarjolla mm. liikunnasta, kielistä, musiikista, teatterista, kädentaidoista ja kuvataiteesta. Kurssien lisäksi kansalaisopiston puu- ja metallityöpajalla Kalevan Navetalla on kaksi luentoa. Ensimmäinen on 23.4. Iisakki Järvenpään puukkotehtaan yrittäjän, Jarkko Haukkalan luento aiheella ”Voiko Suomessa elää perinteisellä käsityöllä?”. Samana päivänä on avoimet ovet puu- ja metallityöpajalla, jolloin tiloihin pääsee tutustumaan teknisen työn opettajan Teemu Luoman johdolla. Puun muotoilun luova mestari, Mikki Paajanen luennoi 6.5. aiheella ”Hiljainen veisto, laulavat lastut”. Luento on osa Kalevan Navetan Afterwork Art –ohjelmaa. Katso lisää kesän kurssitarjontaa kesä-esitteestämme.

Kesäleireiltä tekemistä kesäpäiviin

Kesäleireillä lapset ja nuoret pääsevät tutustumaan harrastuksiin. Harrastamon kesäleirillä innostutaan kädentaidoista, teatterista, rytmimusiikista ja kuvataiteista, Bändileirillä soitetaan ja lauletaan, Teatterikesäleirillä ideoidaan ja harjoitellaan oma näytelmä, Kässämix kesäleirillä puuhastellaan kesäisiä käsitöitä, KierrätysVerstaalla valmistetaan retromainen soitin kierrätysmateriaaleista, Kuvataiteen kesäkurssilla touhutaan kuvataiteen parissa ja Englannin kesäpäivillä leikitään ja pelataan englannin kielen parissa. Harrastaminen antaa onnistumisen elämyksiä, harjoittaa taitoja ja luo kaverisuhteita.

Työkokemusta nuorille

Tuntiopettajien avuksi kesäleireille palkataan erityisesti kansalaisopistossa pitkään kuvataidetta, teatteria tai rytmimusiikkia harrastaneita, 15-vuotta täyttäneitä nuoria. Nuoret saavat arvokasta kokemusta työnhausta ja osa ensimmäisen työpaikkansa oman harrastuksen parista. Hakemuksen nuori voi jättää 1.5. saakka. Lisätietoja verkkosivuillamme: https://www.seinajoki.fi/tiedotteet/tule-apuohjaajaksi-kansalaisopiston-kesaleireille/

Kaikille kursseille ilmoittautuminen onnistuu osoitteessa opistopalvelut.fi/seinajoki tai soittamalla p. 06 416 2440.