Kansalaisopiston kesäleireiltä kavereita

Seinäjoen kansalaisopistolla on tarjottu tänäkin kesänä mukavaa tekemistä lapsille ja nuorille päiväleirien muodossa. Viikon kestävät leirit tutustuttavat musiikkiin, teatteriin, kuvataiteeseen, kädentaitoihin ja englannin kieleen. AVI:n rahoittamalla Harrastamo kesäleirillä kurssilaiset tutustuvat kolmeen Seinäjoen kansalaisopiston taiteen perusopetuksen alaan; kuvataiteeseen, rytmimusiikkiin ja teatteritaiteeseen. Harrastaminen antaa onnistumisen elämyksiä, harjoittaa taitoja ja luo kaverisuhteita.

Uusi kurssi asiakastoiveena

Uutena tarjonnassa on skeittiramppikurssi Kalevan Navetassa, kansalaisopiston teknisen työn tiloissa.  Kurssilla kymmenen 3-6 –luokkalaista nikkaroivat ohjatusti oman skeittirampin. ”Tällaista kurssia ei ole ennen ollut, kurssi on kehitelty asiakastoiveen perusteella ja ideoitu oman pojan kanssa”, teknisen työn päätoiminen opettaja Teemu Luoma avaa kurssin taustoja.

Leireiltä työkokemusta nuorille

Avustuksen ansiosta opisto pystyi tarjoamaan kesätyöpaikkoja nuorille. Tuntiopettajien avuksi Harrastamo kesäleirille palkattiin jokaiselta taiteen alalta apuohjaajaksi taiteen perusopetuksessa jo pitkään mukana olleita oppilaita.  Apuohjaajia haettiin kansalaisopiston taiteen perusopetuksen yli 15-vuotiaista oppilaista. Apuohjaajien tuli tehdä hakemus, joiden perusteella osa hakijoista kutsuttiin haastatteluun. Nuoret saivat arvokasta kokemusta työnhausta ja osa ensimmäisen työpaikkansa oman harrastuksen parista.

Kesäleirejä on myös ohjelmassa tulevana lukuvuotena 21-22. Kansalaisopiston kurssitarjonta täydentyy pitkin vuotta ja asiakkaiden toiveita otetaan mielellään vastaan. Uusia kursseja voidaan järjestää nopeallakin aikataululla, ehdota meille kurssia verkkosivultamme löytyvän oheisen lomakkeen kautta.