Eepos-kirjastojen asiakkaille etäkäyttöinen e-lehtipalvelu

Etäkäyttöinen e-lehtipalvelu eMagz on nyt Eepos-kirjastojen asiakkaiden käytettävissä. Voit lukea kotimaisia aikakauslehtiä verkossa etänä, esimerkiksi kotona tai bussimatkalla. Etäkäyttöön tarvitset Eepos-kirjastojen kirjastokortin ja nelinumeroisen tunnusluvun. Voit lukea e-lehtiä tietokoneiden, puhelimien tai tablettien yleisimmillä nettiselaimilla. Suosittelemme käyttämään Firefoxia tai Chromea.

Näin käytät palvelua

Kirjautumisen jälkeen näet lehtien uusimpien numeroiden kansikuvat. Valitsemalla lehden, pääset sen esittelysivulle, jossa on Avaa lehti -painike uusimmalle numerolle sekä listaus lehden vanhemmista numeroista. Klikkaamalla kansikuvaa pääset lukemaan haluamaasi numeroa.

Jokaisella lehtinimikkeellä voi olla kerrallaan yksi lukija. Jos yksi asiakas lukee Tiede-lehteä, et pysty lukemaan mitään Tiede-lehden numeroa ennen kuin edellinen asiakas on lopettanut lukemisen. Voit kuitenkin jäädä jonottamaan sen vapautumista, kokeilla myöhemmin uudelleen tai lukea jotain toista lehteä. Jos avaat lehden, mutta et lue sitä, palaa takaisin lehtivalikoimaan. Näin lehti vapautuu toiselle lukijalle. Jos lukuistunto jää auki, etkä jatka lehden lukemista, lehti vapautuu automaattisesti 15 minuutin kuluttua seuraavalle käyttäjälle. Voit lukea lehteä korkeintaan kaksi tuntia kerrallaan, jonka jälkeen järjestelmä kirjaa sinut automaattisesti ulos. Halutessasi voit tämän jälkeen kirjautua palveluun uudestaan.

Etäkäytettävät lehdet vuonna 2022

• Alibi
  • Anime
  • Apu