Aseman pysäköintialueisiin muutoksia – Seinäjoen asemanseudun rakentaminen alkaa

Aseman pysäköintialue, jossa aidat.

Seinäjoen asemanseudun rakennustyöt vaikuttavat junamatkustajien pysäköintialueisiin. Matkakeskuksen eteläpuolen P3-alueelta poistuu käytöstä autopaikkoja rakennustyöalueeksi. Syksyllä pysäköinti alueella loppuu kokonaan, kun rakennustyöt alkavat täydellä teholla.

Muutokset aseman P3-pysäköintialueella

P3-pysäköintialueen lähimpänä junarataa sijaitsevista autopaikoista on tällä hetkellä poistettu käytöstä noin puolet. Poistuvat autopaikat on merkitty alueella.

23.5. alkaen P3-pysäköintialueen pohjoispäästä poistuu lisää autopaikkoja noin puoli riviä. Poistuvat autopaikat on merkitty alueella. P3-alueelle jää käyttöön kesän ajaksi noin 1,5 riviä nykyisistä autopaikoista.

Toriparkissa runsaasti parkkitilaa

Suosittelemme autolla saapuvia junamatkustajia pysäköimään Toriparkkiin. Keskustorille nousevasta porraskäytävästä on noin 250 metrin ja noin 3 minuutin kävelymatka Matkakeskukseen. Toriparkkiin sisäänajo tapahtuu Puskantien ja Koulukadun risteyksestä.

Ympäri vuorokauden avoinna olevaan Toriparkkiin pysäköidessä pysäköinti maksetaan jälkikäteen toteutuneen pysäköintiajan mukaan, eikä pysäköinnin kestoa tarvitse tietää ennakkoon. Toriparkin vuorokausihinnoitteluun tehdään muutos. Ensimmäisen vuorokauden hinta on yhä 12 euroa, mutta seuraavien vuorokausien hinta laskee 6 euroon vuorokaudessa. Pysäköinnin tuntihinta on 1,50 euroa. Muutos on voimassa 23.5. alkaen.

Korvaavaa tilapäistä paikoitusta tehdään kesän ajaksi myös Matkakeskuksen entiselle linja-autokentälle, eli P3-alueen viereen. Nämä paikat valmistuvat arviolta viimeistään 23.5. linja-autoliikenteen siirtyessä alueelta muualle. Nämä korvaavat paikat poistuvat kuitenkin käytöstä loppukesästä tai alkusyksystä, kun asemanseudun rakentaminen koko kentän alueella alkaa.

Matkakeskuksen pohjoispään P1-pysäköintialueelle merkitään uusia pysäköintiruutuja ja tehdään kaukoliikenteen bussilaituri. P1-alueen autopaikat ovat käytettävissä 18.5. alkaen.

Jalankulkuyhteydet P3-alueelta asemalaitureille

Suora jalankulkuyhteys P3-pysäköintialueelta asemalaiturille poistuu rakennustöiden edetessä toukokuussa. Jalankulkuyhteys asemalaitureille kiertää Matkahuollon rakennuksen päädyn kautta Matkakeskuksen sisäpihalle. Esteetön yhteys edellyttää kiertämistä tontin Ruukintien kautta. Liikkumisesteisen pysäköintitunnuksella pysäköiviä suositellaan käyttämään aseman sisäpihan tai pohjoispään pysäköintialueita, joista löytyy liikkumisesteisten autopaikkoja. Jalankulkuyhteyksien muutoksista opastetaan alueella.

Lisätietoja asemanseudun pysäköintimuutoksista ja Toriparkin käytöstä:

Seipark Oy, 040 864 3086 (arkisin klo 8-16), asiakaspalvelu asiakaspalvelu@seipark.fi