Apilan joulupuu on rakennettu yhdessä

Värikkäitä, virkattuja isoäidinneliöitä korissa.

Tiedotetta päivitetty 2.11.2022

Lämmin kiitos kaikille Apilan joulukuusiprojektiin tähän mennessä osallistuneille! Virkattuja isoäidinneliöitä on tuotu kirjastoon valtavat määrät ja tähän mennessä tuodut palat jo riittävät kuusen rakentamiseen – ja vähän ylikin. Projektista ylijäävät palat hyödynnetään myöhemmin hyväntekeväisyystarkoituksiin. Valmista kuusta päästään ihailemaan asiakkaiden pikkujoulussa 29.11.

Tule mukaan tekemään Apilan 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi joulukuusta! Kuusi kootaan virkatuista isoäidinneliöistä ja valot kuuseen syttyvät joulukuun alussa. Voit olla mukana kuusen rakentumisessa itsellesi sopivalla tavalla: virkkaa itse valmiita paloja ja tuo ne kirjastoon, tuo ylimääräisiä lankoja kirjastoon muiden virkkaajien käyttöön tai osallistu syksyn aikana novellikoukkuihin, joissa virkataan yhdessä ja kuunnellaan samalla ääneen luettuja tarinoita.

Osallistu novellikoukkuun

Syksyn aikana kahtena iltana virkataan yhdessä paloja kuuseen pääkirjastossa. Samalla kuunnellaan novellien lukemista. Novellikoukut järjestetään ke 28.9. ja ke 26.10. klo 18–19 Apilan kirjasalissa, hiljaisen lukusalin vieressä.

Ohjeita virkkaajille:

• isoäidinneliön koko 15×15 cm
  • reunakerros tummanvihreä, muuten värimaailman saa vapaasti valita
  • päättele palat valmiiksi
  • halutessasi voit ommella palat yhteen (korkeintaan 10 palaa peräkkäin)
  • langaksi käyvät erilaiset villa- ja villasekoitelangat, paloihin voi hyvin hyödyntää jämälankoja
  • palat voivat olla myös muita kuin perinteisiä isoäidinneliöitä, kunhan muoto on neliö ja koko oikea.