Ajanvaraus yli 80 vuotiaiden koronarokotuksiin avautuu 5.2.2021

Seinäjoella ja Isossakyrössä on tähän mennessä rokotettu ympärivuorokautisessa tehostetussa palveluasumisessa asuvia ikäihmisiä. Tämän viikon aikana lähes kaikki halukkaat saadaan rokotettua.

Nyt käynnistyvät kotona asuvien korona-rokotukset.

Vuonna 1940 tai sitä aikaisemmin syntyneiden korona-rokotukset alkavat viikolla 7 (15.2- 19.2.2021). Rokotuksia annetaan vain ajanvarauksella. Rokotusajanvarauksen puhelinnumero 06 425 8717 avautuu perjantaina 5.2.2021 klo 8. Ajanvarauksessa puhelinnumero tallentuu järjestelmään ja asiakkaalle soitetaan takaisin lähipäivien aikana. Sähköinen ajanvaraus otetaan käyttöön myöhemmin.

Kotihoidon/kotisairaanhoidon asiakkaille korona-rokotukset alkavat jo viikolla 6. Heille ilmoitetaan rokotusaika ja -paikka henkilökohtaisesti.

Myös samassa taloudessa asuva omaishoitaja, jolla on omaishoidon päätös, voi saada rokotteen tässä vaiheessa.

Rokote vaatii tehosteannoksen 3 viikon kuluttua.  Aika tehosteannokseen annetaan ensimmäisellä rokotuskerralla.