SOTE-ammattikortin tilaaminen

Yksityisen terveydenhuollon toimintayksikön tai apteekin ammattilaiset voivat tilata väestörekisterikeskuksen myöntämän sosiaali- ja terveydenhuollon varmennekortin Seinäjoen terveyskeskuksen rekisteröintipisteestä.

Muiden kuin Seinäjoen kaupungin työntekijöiden varmennekorttien tilaaminen on maksullinen palvelu.

Kortin tilaaminen maksaa 55 € (hintaan sisältyy alv. 24 %), varakortin tilaaminen 40 € (hintaan sisältyy alv. 24 %) ja uuden PUK-koodin/aktivointikoodin tilaaminen 40 € (hintaan sisältyy alv. 24 %).

Asioidessasi rekisteröintipisteessä korttiasioissa (uuden kortin tilaus, varakortin nouto, kortin nouto, PUK-koodin/aktivointikoodin tilaus) ota mukaasi voimassa oleva poliisin myöntämä henkilökortti tai passi.

Vahvaa sähköistä tunnistamisvälinettä haettaessa henkilöllisyyden todistamiseen voi käyttää vain voimassa olevaa passia tai poliisin myöntämää henkilökorttia.

Ohje Seinäjoen kaupungin ulkopuoliselle varmennekortin tarvitsevalle ammattilaiselle

Varaa aika rekisteröintipisteestä soittamalla numeroon 044 425 5347 (Jyrki Hautamäki) tai 044 418 1905 (Annika Talola).

Maksa palvelumaksu
55 € (kortti) tai 40 € (varakortti/uusi PUK-koodi/aktivointikoodi).
Maksun saaja on Seinäjoen kaupunki ja tilinumero on OP FI81 5419 0110 0001 00 (OKOYFIHH).
Kirjoita maksun viestikenttään: SOTE-ammattikortti/oma nimesi ja päivämäärä, jolloin olet sopinut tulevasi rekisteröintipisteeseen. Tulosta maksusta pankin tosite, jossa tulee näkyä pankin arkistointitunnus.

Saavu rekisteröintipisteeseen sovittuna aikana
ja todista tositteen avulla maksu rekisteröijälle. Samalla tunnistaudut voimassaolevalla henkilöllisyystodistuksella. Tositteen tai voimassaolevan henkilöllisyystodistuksen puuttuminen keskeyttää palvelutilanteen. Maksua ei palauteta.

SOTE-ammattikortin uusiminen

Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöt voivat uusia SOTE-ammattikortin voimassa olevalla ammattikortilla sähköisen palvelun avulla.