Palveluohjaus ja korona-info
Kuva: Julia Savonen
Palvelusuunnitelma
Asiakkaan tai hänen perheensä luvalla suunnitelmapalaveriin voidaan pyytää myös perheenjäseniä, ystäviä, terapeutteja, päiväkodin, koulun ja Kelan edustajia tai muita asian kannalta tarpeellisia henkilöitä.
Palvelusuunnitelman tarkoitus on
- Saada asiakkaan oma ääni kuuluviin
- Ohjata vammainen henkilö saamaan hänelle sopivat ja tarkoituksenmukaiset palvelut
- Tarkistaa, että nykyiset palvelu- ja tukimuodot vastaavat hänen voimavarojaan ja tarpeitaan
Koronahuoli-chat
Koronahuoli-chatissa asioidaan anonyymisti, eikä siitä muodostu hoitosuhdetta. Chatissa vastaavat sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset HUS Psykiatriasta.
Chatissa saat apua koronapandemian aiheuttamiin mielen oireisiin kuten ahdistuneisuuteen, unettomuuteen ja stressiin. Lisäksi chatissa saa neuvoja elämäntilanteeseen liittyviin huoliin.
Chat on avoinna läpi kesän, arkisin ma-to 12-16 ja pe 12-15. Ruotsinkielistä palvelua tarjotaan sosiaalityöntekijöiden toimesta keskiviikkoisin 12-16.
Chattaamaan pääset tästä linkistä