+
Tulosta
Etusivu

Kysy kaupungilta

Seinäjoen kaupungin virkamiehet vastaavat kuntalaisten esittämiin kaupungin asioita koskeviin kysymyksiin. Henkilökohtaisiin, yksityiskohtaisiin tai pitkiin kysymyksiin ei ole www-sivulla mahdollista vastata. Jatkokysymyksissä kysyjä voi ottaa yhteyttä suoraan vastaajaan.

Kaupunkiympäristön toimialan palveluihin voit antaa palautetta tai esittää kysymyksiä palveluista ja toiminnasta uudessa Palautepalvelussa.

Palaute voi koskea katuja ja liikennettä, joukkoliikennettä, puistoja ja metsiä, kaupunkisuunnittelua, kaavoitusta, tontteja, ympäristöä, asumista, rakentamista tai toimitiloja.

Oikeasta reunasta löytyvällä hakutoiminnolla on mahdollista etsiä aiemmin esitettyjä kysymyksiä.

Lähetä kysymys

Maakaapelointi

Puistot ja viheralueetVihastunut seinäjokinen (21.11.2018, klo 18:24)

Miksi puistoalueet vedetään maan tasalle maakaapeloinnin yhteydessä? Aivan järkyttävää jälkeä hyllykalliolla kaapeloinnin vuoksi. Kaikki näkösuoja on poissa, pihat on myllätty auki. Kuinka monelta asukkaalta on kysytty saako pihaa kaivaa? Kaikkein järkyttävin tuo hyllybaarin/leikkikentän/ polun viereinen metsikkö. Kenen vastuulla on nyt istuttaa uudet puut / näkösuojat?

Kari Hirvensalo, kaupunginpuutarhuri (22.11.2018, klo 10:01)

Hyllykallion alueella kaapeloidaan maahan ilmajohtoja. Näin pyritään parantamaan alueen sähkön käyttövarmuutta. Työstä vastaa Elenia / Eltel netWorks. He ovat käsittääkseni tiedottaneet asiasta asukkaita.
Työ on kesken. Hyvin usein puistoalueille kaivetaan erilaisia kunnallisteknisiä kaapeleita ym. Alue on puistoa, eikä kaupungin yleisten puistojen tarkoitus ole olla näkösuojana, vaan yleisenä virkistysalueena. Jokainen voi tontillaan istuttaa/rakentaa suojaa omien halujen ja rakennusmääräysten mukaisesti.

Käsittämätöntä

TerveyspalvelutIhmettelijä (14.11.2018, klo 07:23)

Hei, miten on mahdollista, että kun tarvitsisin uudelle työpaikalle terveystodistusta pikinmiten, niin terveyskeskuksesta vastataan vaan viestillä, että aikoja ei ole näköpiirissä, ota yhteyttä yksityiseen toimijaan. Eikä edes soiteta, vaikka laittaa valinnaksi ainoastaan puhelinsoiton, ei tekstiviestiä. Lisäksi se, että sinne ei voi enää ollenkaan soittaa, vaan kaikki pitää hoitaa jonkun 24/7 nettivarauksen kautta (en ainakaan löytänyt numeroa enää mistään). Miksi maksaa kunnallisveroa, jos ei saa edes tarvitsemia palveluita, vaan käsketään kääntyä yksityisen puoleen ja maksamaan älyttömiä summia. Ei minulla ole varaa maksaa yhtään ylimääräistä, yksityisen puolen hinta oli melkein puolet lisää. Sitten täytyisi pikaisesti tehdä asialle jotakin, jos tuollaisia 10min.vieviä aikoja ei ole edes mahdollista antaa. Sain laittaa uuden yhteydenottopyynnön kun en voinut mihinkään soittaakkaan ja kysyä, että mikä ihme on tilanne, mutta edelleenkin vain viestillä otettiin yhteyttä ja ilmoitettiin, että jonoon voidaan laittaa. Miksi siinä on edes kaksi vaihtoehtoa, jos aina vain viestillä vastataan. Kyllä nyt joku haisu pitäisi olla, mistä tietää milloin sen ajan saa.

Tiina Perä, Johtava ylilääkäri (14.11.2018, klo 16:31)

Terveyskeskukseen saa edelleen yhteyttä puhelimitse ja puhelinnumerot löytyvät terveyskeskuksen nettisivuilta. Esimerkiksi lääkärin vastaanoton puhelinnumero löytyy kaupungin nettisivuilta sosiaali ja terveys -terveyspalvelut-lääkärien ja hoitajien vastaanotot. Terveyskeskus tarjoaa myös mahdollisuuden sähköiseen asiointiin. " Kiireetön ajanvarauspyyntö sähköisesti ja reseptin uusiminen "on yksi reitti yhteydenottoon. Terveyskeskuksessa potilaille tehdään hoidon tarpeen arvio. Mikäli potilaalla todetaan kiireetön hoidontarve, mutta aikaa ei ole heti antaa, laitetaan potilas ns. jonokirjalle ja aika ilmoitetaan kotiin.