Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Joulukuu » Terveystietokeskus avataan Y-talolle

Terveystietokeskus avataan Y-talolle

28.12.2017, klo 11:41

Seinäjoen kaupungin terveyskeskus ja hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen yksikkö avaavat tammikuussa terveystietokeskuksen Y-talon toiseen kerrokseen. Terveystietokeskus on sähköisellä alustalla oleva tietokeskus, jossa tiedotetaan tv ruudulla ajankohtaisista terveyteen ja hyvinvointiin liittyvistä tapahtumista ja lisäksi sieltä voi myös etsiä omaa terveyttään tukevaa tietoa internetistä. Terveystietokeskuksessa järjestetään teemakuukausia yhteistyössä järjestöjen kanssa ja terveysjärjestöt ovat ilmaisseet kiinnostuksensa terveystietokeskuksen käyttöön. Terveystietokeskuksen edustalla on lepotuolit ja pöytiä, joiden ääreen kuka vaan on tervetullut istahtamaan ja seuraamaan tietoiskuja.

Mukana alustavasti 13 järjestöä

Sähköinen terveystietokeskus tarjoaa sähköistä informaatioalustaa järjestöille. Hengitysliitto ry, Lakeuden Mielenterveysseura ry, Neuroliitto ry, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry, Etelä-Pohjanmaan neuroyhdistys, Suomen Punainen Risti Länsi-Suomen piiri, Kivipuro ry, KRIS- Etelä-Pohjanmaa ry, Kokemus- ja vertaistoimijat ry, Lihastautiliitto ry, Suomen Nivelyhdistys ry, Suomen Kuurosokeat ry ja Etelä-Pohjanmaan Hengitysyhdistys ry ovat ilmaisseet halunsa yhteistyöhön terveystietokeskuksen kanssa. Toimijat voivat käyttää tv-näyttöä tiedotusalustanaan kampanjoissaan ja tapahtumissaan aina mahdollisuuksien mukaan terveyskeskuksen tapahtumien ja kampanjoiden lomassa. Myös muut järjestöt ovat tervetulleita käyttämään tiedotusalustaa vapaiden aikataulujen puitteissa.

Nimeä kaivataan

-Terveystietokeskukselle haetaan vielä ytimekästä nimeä, joten nimiehdotuksia otetaan vastaan, kertoo Seinäjoen kaupungin hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen koordinaattori Ulla Frantti-Malinen. Nimiehdotuksia voi laittaa tulemaan joko sähköpostilla tai vaihtoehtoisesti tehdä pieni lenkki Y-talolle 2. kerrokseen tulevaan terveystietokeskukseen, minne tv ja kalusteet ovat jo saapumassa odottelemaan toiminnan käynnistymistä. Sieltä löytää osallistumislipukkeita ja laatikon, jonne ehdotuksensa jättää. Paras ehdotus palkitaan, mikäli osallistuja on jättänyt yhteystietonsa.

Lisätietoja antaa hyvinvoinnin ja terveydenedistämisen koordinaattori Ulla Frantti-Malinen, ulla.frantti-malinenseinajoki.fi, +358 50 566 2738.

Minkä värinen on aurinko?