Etusivu » Varhaiskasvatus ja koulutus » Kansalaisopisto » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2019 » Marraskuu » Nenäpäivädisco Keskustorilla

Nenäpäivädisco Keskustorilla

5.11.2019, klo 11:17

Seinäjoen kansalaisopisto yhteistyössä Preppaamon ja Healthy kids of Seinäjoen kanssa auttamassa maailman lapsia Diskotanssin tahtiin ja lettujen kera!

Nenäpäivän lounasdisko Seinäjoen torilla 8.11. klo 11-13!

Tule mukaan ulkoilma-diskoon Seinäjoen keskustorille perjantaina 8.11. klo 11.00-13.00!
Torilla upeasti valaistu diskoteltta, diskotahdeista vastaa Preppaamo, mutta mukana on vierailevana dj:nä myös kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki. Lisäksi paikan päällä onnenpyörä huikeine palkintoineen sekä lettukahvila, mistä saa paikan päällä paistettuja plättyjä - hinnan voi määritellä itse, tuotto menee nenäpäivä-keräykseen!

Torin lähellä olevat yritykset voivat myös tilata kansalaisopistolta pop-up-diskotuspalvelua perjantaina lounasaikaan. Opiston iskuryhmä on varustautunut diskolampuin pitämään diskovarttia, joista tilaaja maksaa haluamansa summan suoraan keräykseen. Diskotuspalvelun voit tilata myös etukäteen, ota yhteyttä Lauraan:

Haastamme sinut mukaan lahjoittamaan Nenäpäiväkeräykseen, lahjoituksen voit tehdä jo nyt etukäteen

Tule mukaan ja maksa mitä jaksat, tuotto menee Nenäpäiväkeräykseen!

Nenäpäivän visiona on Suomi, jossa jokainen edistää maailman lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista. Nenäpäivä kerää varoja maailman lapsille pitkäkestoiseen kehitysyhteistyöhön sekä edistää globaalia oikeudenmukaisuutta viihteen ja yhteisen kansanliikkeen voimalla.

Nenäpäivä-kampanjan järjestää Nenäpäivä-säätiö, tuttavallisemmin Nenätoimisto, joka toimii kampanjaorganisaationa yhdeksälle järjestölle. Nenäpäivä-säätiön ovat vuonna 2004 perustaneet Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti ja Kirkon Ulkomaanapu yhdessä Ylen kanssa. Nenäpäivä-säätiön toiminnassa ovat mukana myös Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Yle tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Nenäpäivä auttaa maailman lapsia hankkimalla varoja yhdeksän järjestön pitkäkestoisiin kehitysyhteistyöhankkeisiin Afrikassa, Aasiassa sekä Etelä-Amerikassa. Nenäpäivällä on neljä teemaa, joihin varat suunnataan: terveys, turva, koulutus ja ravinto. Näitä neljää tuetaan, jotta jokaisella maailman lapsella olisi mahdollisuus hyvään elämään. Nenäpäivän keräystuotolla järjestöt edistävät siis lasten koulutusta ja turvaa, vahvistavat perheiden ja yhteisöjen asemaa sekä tekevät työtä lasten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi.

Vuonna 2019 Nenäpäivä auttaa maailman lapsia 17 eri maassa, erilaisten hankkeiden avulla.

Oma maa mansikka, muu maa mikä?