+
Tulosta
Etusivu
Etusivu » Työ ja yrittäminen » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2019 » Helmikuu » Taivastelija-kampanja ylitti hurjimmatkin odotukset

Taivastelija-kampanja ylitti hurjimmatkin odotukset

21.2.2019, klo 8:25


Seinäjoen kaupungin ja Inton yhteistyössä toteuttama taivastelija-rekrytointikampanja ylitti kaikki odotukset. Kampanjan kokonaistavoittavuus oli yli 14,8 miljoonaa henkilöä. Myös valtakunnalliset mediat kiinnostuivat jälleen avaruuden pääkaupungin tekemisistä.

- Aivan upea kokonaisuus. Saimme ison myönteisen imagoruiskeen valtakunnallisesti, konkreettista lisänäkyvyyttä avoimille työpaikoille ja kampanjan jatko-osassa erinomaisen taivastelijaperheen Seinäjoelle, kaupungin ja Inton markkinointipäälliköt Anu Männikkö ja Sanna Männikkö iloitsevat.

Lanseeraus marraskuussa herätti odotetun kiinnostuksen ja hämmennyksen, kun tieto taivastelijalle luvatusta reilun 8000 euron palkkiosta 10 työpäivästä levisi. Toihinseinajoelle.fi:ssä vieraili ensimmäisen vuorokauden aikana yli 9000 kiinnostunutta ja koko kampanja-aikana yli 23 000 kävijää. Työpaikkoja oli avoinna yli 100 ja vuoden alusta yhä useampi paikallinen yritys on hyödyntänyt sivustoa rekrytoinnin tukena.

Onnistuneen lanseerauksen lisäksi erityisen hienosti onnistuttiin taivastelijan valinnassa.

- Thomas Halloranin ja koko hänen perheensä valinta oli napakymppi. Esimerkiksi videota, jossa hän esittäytyi, on katsonut yli 220 000 henkilöä, Sanna Männikkö toteaa.

Anu Männikkö on erittäin tyytyväinen siihen sisäiseen innostukseen ja ylpeyteen, minkä taivastelija seinäjokelaisissa synnytti.

- Koskaan mikään juttu kaupungin markkinoinnissa ei ole herättänyt tällaista hypetystä. Ihmiset kommentoivat ja jakoivat päivityksiä ja ehdottivat ohjelmaa taivastelijalle. Olisimme voineet pestata taivastelijan vuodeksi, jotta olisimme saaneet kaikki vinkit hyödynnettyä.

Taivastelija-kampanjan jälkeen avaruuden pääkaupunki -teema tulee näkymään mm. Seinäjoen ammattikorkeakoulun yhteishakumarkkinoinnissa, Inton yritysmarkkinoinnissa ja Seinäjoen kesän suurtapahtumissa.

Kampanja toteutettiin yhteistyössä TBWA\Helsingin kanssa.


Tuloksia lukuina

  • Kampanjan kokonaistavoittavuus 14 852 416 (ansaittu media + orgaaninen näkyvyys + maksettu näkyvyys).
  • Ansaitun median arvo 121 634 € (budjetti n. 80 000 €)
  • Mediaosumia 61
  • Kaupungin somessa 107 taivastelijapäivitystä, joilla tavoitettiin yhteensä 1 245 790 henkilöä


Lisätietoja:

Anu Männikkö, Seinäjoen kaupunki, 044 418 1119
Sanna Männikkö, Into Seinäjoki, 040 571 9998


Lue kommentointisäännöt ennen viestin kirjoittamista. Viestejä päivitetään ma─pe klo 8─15.45. Kaikki viestit tarkistetaan ennen julkaisua. Kommentteihin ei vastata.

Minkä värinen on mustikka?

Kommentit

Ei kommentteja