+
Tulosta
Etusivu

Palveluseteli

Palveluseteli myönnetään Seinäjoen kaupungin lääkinnällisen kuntoutuksen periaatteiden mukaisesti aikuisten fysioterapiaan tai lymfaterapiaan.

Palvelusetelin voimassaoloaika on yksi (1) vuosi setelin myöntämisajankohdasta alkaen. Palvelusetelin saatuanne teidän tulee itse hakeutua hyväksytylle yksityiselle palvelun tuottajalle. Palveluntuottajat löytyvät netistä osoitteesta https://parastapalvelua.fi – Vertaile palveluntuottajia.

Setelin käyttö ei edellytä kirjautumista palveluun. Kirjautumisen hyötynä on mm. se, että voit seurata jäljellä olevia kertamääriä ajantasaisesti sekä antaa palautetta palveluntuottajan toiminnasta.

Palveluseteli on henkilökohtainen. Palveluseteliä voi käyttää palvelun tuottajaksi hyväksytyn yksityisen palveluntuottajan (fysioterapiayrityksen/fysioterapeutin/lymfaterapeutin) tuottamaan fysioterapiaan tai lymfaterapiaan palvelusetelin arvon ja kuntoutussuunnitelman mukaisesti.

Teidän osuudeksenne (omavastuuosuus) jää yksityisen palveluntuottajan määrittelemän palvelun hinnan ja palvelusetelin arvon välinen erotus, joka on vähintään sama kuin terveyskeskuksen käyntimaksu (vuonna 2017 11,50 €/käynti). Tämä erotus maksetaan suoraan palveluntuottajalle. Omavastuuosuuksien ja palveluntuottajien vertailu on mahdollista netissä osoitteessa https://parastapalvelua.fi – Vertaile palveluntuottajia.

Palveluseteli kattaa vain sen palvelun, mihin se on myönnetty. Halutessasi palvelusetelin ulkopuolista palvelua (esim. hieronta, OMT-fysioterapia), tulee se ostaa itse. Yksityisen palveluntuottajan laskuttamasta palveluseteliin liittyvästä maksusta ei ole mahdollista saada Kela-korvausta, eikä se kerrytä maksukattoa.

Peruuttamaton poisjääntimaksu tulee maksaa itse kokonaisuudessaan palveluntuottajan veloittaman taksan mukaan. Ajan peruutus on tehtävä palveluntuottajan edellytysten mukaisesti. Matkakustannuksista voi saada korvausta siten kuin sairausvakuutuslaissa säädetään.

Kun varaatte aikaa ensimmäisen kerran palvelusetelintuottajana toimivalle yksityiselle palveluntuottajalle, on samalla kerrottava, että olette palveluseteliasiakas. Ottakaa mukaan ensimmäiselle vastaanottokäynnille Seinäjoen terveyskeskuksesta saamanne palveluseteli sekä tarvittavat potilastiedot, esim. kuntoutussuunnitelma.

Palvelusetelin saanut asiakas tekee palveluntuottajan kanssa sopimuksen (käytännössä varaa ajan palveluntuottajalta) palvelun hankkimisesta. Tätä sopimussuhdetta koskevat sopimuksen sisällön mukaan määräytyvät kuluttajaoikeuden ja sopimusoikeuden säännökset ja oikeusperiaatteet.

Reklamaatiotilanteessa kuluttajan tulee ilmoittaa tyytymättömyydestään sopimuskumppanilleen eli palvelun tuottajalle.

Asiakkaalla on myös mahdollisuus antaa palautetta palveluntuottajan antamasta palvelusta sähköisessä palvelusetelijärjestelmässä internetissä osoitteessa https://parastapalvelua.fi.


Miia Näppä

osastonhoitaja

p. 06 425 8842