Etusivu » Sosiaali ja terveys » Terveyspalvelut » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2020 » Maaliskuu » Ajankohtaista suun terveydenhuollosta

Ajankohtaista suun terveydenhuollosta

16.3.2020, klo 7:00

Seinäjoen suun terveydenhuollossa on ollut viime aikoina auki ja haussa useita vakansseja. Olemme olleet positiivisesti yllättyneitä hakijoiden määrästä, mikä kertonee siitä, että olemme haluttu työpaikka. Kahteen hammashoitajan toimeen oli 19 hakijaa, osastonhoitajan virkaan 7 hakijaa ja terveyskeskushammaslääkärin virkaan ja sijaisuuksiin saimme 9 hakemusta. Ainoa poikkeus oli oikomishoidon erikoishammaslääkärin virka, johon emme saaneet yhtään hakemusta, joten jatkamme siis yrityksiä saada tämäkin vakanssi täytettyä.

Hammashoidossa on varatuilta ja siten sovituilta vastaanottoajoilta poisjääntejä ilman ajan perumista keskimäärin 150 kuukaudessa. Jos kaikki tulisivat sovitusti vastaanotolle, jono ja odotusaika hoitoonpääsyyn olisivat inhimillisempiä, hoitokäyntien välitkin lyhenisivät. Suun terveydenhuollon henkilökunta tekee lujasti töitä, jotta hoitotakuu toteutuu ja hoidot etenisivät kohtuullisessa aikataulussa. Nuo 150 peruuttamatonta poisjääntiä kuukaudessa tarkoittavat likimain yhden hammaslääkäri - hammashoitaja – työparin kuukauden potilasmäärää, joten myös meidän kaikkien maksamien veroeurojenkin kannalta tilanne on saatava haltuun.

Muista harjata hampaat kaksi kertaa päivässä fluorihammastahnalla, mieti, mitä, milloin ja kuinka usein laitat suuhusi ja palkitse itsesi ruokailujen jälkeen ksylitolilla.

Minkä värinen on mansikka?