Etusivu » Sosiaali ja terveys » Terveyspalvelut » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2019 » Lokakuu » Suun terveydenhuollon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset

Suun terveydenhuollon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset

28.10.2019, klo 8:01

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos toteutti suun terveydenhuollon potilaille suunnatun asiakastyytyväisyyskyselyn marras-joulukuussa 2018 yhteistyössä eri kuntien suun terveydenhuollon henkilökunnan kanssa. Suurkiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, joita oli Seinäjoki-Isokyrö-yhteistoiminta-alueella huikeat 1490 potilastamme. Vihdoin olemme saaneet tulokset käyttöömme.

Vastaamisen asteikko oli 1-5, jossa 1 oli huono tai ei toteudu ja 5 oli erinomainen tai toteutuu. Iloksemme parhaat arvosanat saimme henkilökunnan osaamisesta ja asiantuntijuudesta! Tämän väittämän keskiarvo pisteytyksessä oli 4,9. Myös potilaan kohtaaminen ja asiakaspalvelu olivat erinomaisella tasolla (4,9). Palvelun hyödyllisyys, yksityisyydensuoja ja hoitoajan riittävyys olivat seuraavaksi parhaita. Ylivoimaisesti eniten petraamista vaatii hinnoista kertominen (sekin toki 4,0) ja erityisesti tähän panostamme jatkossa. Hoitolakohtaiset vastaukset olivat erittäin samansuuntaisia ja olimme pystyneet petraamaan asiakkaidemme tyytyväisyyttä palveluihimme kahta vuotta aiemmin tehtyyn kyselyyn verrattuna, vaikka jo silloinkin arvosanat olivat mukavia.

Tulokset olivat suun terveydenhuollon henkilökunnan kannalta hienoja. Toki toimintaa ja palveluja pitää aina pyrkiä parantamaan. Ja totuushan on, että vastaamaan pääsivät hoidossa käyneet. Tiedämme, että jonossa hoitoon pääsyä odottavat eivät luonnollisesti ole yhtä tyytyväisiä tilanteeseen.

Minkä värinen on aurinko?