Etusivu » Seinäjoen kaupunki » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2020 » Helmikuu » Etelä-Pohjanmaan korkeakoulusäätiö toivoo lahjoituksia

Etelä-Pohjanmaan korkeakoulusäätiö toivoo lahjoituksia

5.2.2020, klo 15:16

Tervetuloa mukaan jatkamaan eteläpohjalaisen koulutuksen ja osaamisen menestystarinaa.

Etelä-Pohjanmaan korkeakoulusäätiö toivoo lahjoituksia julkisyhteisöiltä, yhteisöiltä, säätiöiltä ja yksityisiltä henkilöiltä. Säätiön myöntämillä avustuksilla tuetaan Etelä-Pohjanmaan korkeatasoista koulutusta ja tutkimusta sekä lisätään maakunnan elinvoimaisuutta.

Verohallinnon tekemään päätökseen perustuen säätiölle tehdyt vähintään 850 euron ja enintään 50 000 euron lahjoitukset yhteisö saa vähentää veronalaisesta tulostaan.

Avustuksia on myönnetty erityisesti hankkeille, jotka edistävät Etelä-Pohjanmaan korkeakoulustrategiassa 2020 asetettuja painoaloja. Ne ovat:

- kestävät ruokaratkaisut
- älykkäät ja energiatehokkaat järjestelmät
- hyvinvoivat ja luovat yksilöt sekä yhteisöt
- yrittäjyys, uudet liiketoimintakonseptit ja palveluinnovaatiot

Seinäjoen kaupunki perusti Etelä-Pohjanmaan korkeakoulusäätiön tammikuussa 2010. Säätiön perustaminen liittyy osana Etelä-Pohjanmaan korkeakoulumallin verkostomaiseen korkeakouluyhteisöön, jossa julkinen hallinto, elinkeinoelämä ja yritykset toimivat yhteistyössä. Säätiön tehtävänä on varojen kerääminen ja niiden jakaminen avustuksina säätiön hallituksen vahvistamien avustusperiaatteiden mukaisesti.

Toimintamalli on osoittautunut toimivaksi. Etelä-Pohjanmaalla on ymmärretty koulutukseen ja tutkimukseen perustuvan osaamisen tärkeys Etelä-Pohjanmaan kehittymiselle. Erityisen tärkeää on se, että myös yritykset ja yksityiset ovat osallistuneet yli 1,1 miljoonan euron lahjoituksilla säätiön varallisuuden lisäämiseen. Säätiö on myöntänyt yhteensä noin 2 miljoonan euron avustukset lähes 60 hankkeelle.
Avustettavien hankkeiden kustannusarviot ovat olleet yhteensä n.10 miljoonaan euroa. Avustuksia on maksettu tähän mennessä yli 1,4 miljoonan euroa.

Säätiölle lahjoituksia tehneistä tahoista ja säätiön myöntämistä avustuksista saa tarkempia tietoja säätiön kotisivuilta epkks.fi. Säätiön kotisivuilla on tarkemmin kerrottu myös säätiön toiminnasta, keräysluvasta ja keräystileistä, joille lahjoituksia voi tehdä. Lisätietoja säätiöstä saa myös hallituksen puheenjohtaja Jyrki Mäkyseltä p. 0400 364 791 ja asiamies Jari Jokiselta p. 044 754 1670.

ETELÄ-POHJANMAAN KORKEAKOULUSÄÄTIÖ

Jyrki Mäkynen
hallituksen pj

Jari Jokinen
asiamies

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?