Etusivu » Kulttuuri ja liikunta » Kulttuuripalvelut » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2017 » Toukokuu » Itämäentalolla vietetään koko kylän karnevaalia 25.5.

Itämäentalolla vietetään koko kylän karnevaalia 25.5.

17.5.2017, klo 15:42

Kuudetta kertaa järjestettävä Kyläkarnevaali pidetään tänä vuonna Itämäentalon tilausravintolan ympäristössä helatorstaina 25.5. klo 10—14. Liikunta- ja Kyläseura Kaanaa ry:n ja Seinäjoen kaupungin kulttuuripalveluiden yhteistyönä toteutettava tapahtuma tarjoaa monipuolista ohjelmaa kaiken ikäisille ja esittelee järjestävän kylän toimintaa.

Kaikille avoimen ja maksuttoman Kyläkarnevaalin ohjelmassa on perinteisiä lajeja, kuten saappaanheittoa, pussihyppelyä ja puujaloilla kävelyä. Itämäentalon pihapiirissä on tarjolla myös kasvomaalausta sekä pomppulinna. Pientä osallistumismaksua vastaan tapahtumassa voi lähteä poniajelulle tai osallistua kyläbingoon, jossa muistellaan kylän pitkää bingoperinnettä. Itämäentalon keittiöltä on ostettavissa keittolounas jälkiruokineen ja herkkusuille on myynnissä mm. hattaraa. Tapahtumassa käy vain käteismaksu.

Laivalla karnevaaliin ja kaupunkijunan kyytiin
Tänä vuonna Kyläkarnevaaliin voi saapua myös Seinäjokea pitkin Lakeuden kutsu –jokilaivalla. Laiva lähtee Areenan kupeessa olevalta laiturilta klo 10 ja palaa samaan paikkaan klo 14. Laivamatkan hinta on 10€ aikuisilta ja 5€ lapsilta. Jokilaivassa on rajallisesti paikkoja. Laivakyydin lisäksi Liikunta- ja Kyläseura Kaanaan erikoisuutena on Kaupunkijuna Alvari, joka kuljettaa kävijöitä Niemistön koulun parkkipaikan ja Itämäentalon välillä. Autot suositellaan pysäköimään koulun parkkipaikalle, sillä Itämäentalon läheisyydessä on rajallisesti parkkipaikkoja.

Kyläkarnevaali kiertää kylillä
Kyläkarnevaali on vuosittain järjestettävä tapahtuma, jonka tarkoituksena on juhlia Seinäjoen aktiivisia kyliä ja tuoda esiin järjestävän kylän parhaita puolia. Tapahtuman avulla luodaan kylien kokoontumispaikoille uusia tapahtumia, joiden toivotaan jäävän osaksi kylän perinteitä. Tänä vuonna Kyläkarnevaali järjestetään Liikunta- ja Kyläseura Kaanaa ry:n kanssa Tilausravintola Itämäentalolla (Itämäentie 3, 60420 Seinäjoki). Aiemmat Kyläkarnevaalit on juhlittu Honkakylässä, Kihniänkylällä, Ylistaron Kainastolla ja Ritarin kotimuseolla sekä Veneskoski-Viitalassa.

Aikataulu- ja ohjelmatiedot: www.seinajoki.fi/kylakarnevaali

Lisätiedot:
Seinäjoen kaupungin kulttuuripalvelut
puh. 044 425 5942

Minkä värinen on puolukka?