Etusivu » Kulttuuri ja liikunta » Kirjasto » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2019 » Marraskuu » Postin lakon vaikutukset kirjastopalveluihin

Postin lakon vaikutukset kirjastopalveluihin

8.11.2019, klo 13:41

Lakko vaikuttaa kirjastosta lähetettäviin posteihin, muista Eepos-kirjastoista tilattuihin lainoihin ja varhaisjakelun ulkopuolella oleviin lehtiin.

Varausten noutoilmoitukset ja myöhästymisilmoitukset

Asiakkaat, joilla on varauksen noutoilmoitustapana kirje, saavat lakon aikana tulevista varauksista ilmoituksen puhelimitse. Myöhästymisilmoituksia ei lähetetä lakon aikana kirjeenä ollenkaan. Omia ilmoitustapoja voi muokata Eepos-verkkokirjastossa. Kirjautumiseen tarvitaan kirjastokortin numero ja pin-koodi. Ilmoitustapoja voi muuttaa myös soittamalla mihin tahansa kaupunginkirjaston toimipisteeseen.

Kaukolainat ja seutulainat

Lakko viivästyttää muista Suomen kirjastoista tilattujen kaukolainojen saapumista. Tällä tietoa myös Eepos-kirjastojen väliset kuljetukset ovat lakon piirissä, joten viivettä varausten saapumisessa noutopaikkaan tulee.

Lehdet

Varhaisjakelun piirissä olevat lehdet kirjastoon saadaan, mutta muiden saapuminen viivästyy. Kirjaston koneilla on käytettävissä ePress- ja eMagz-palvelut, joissa osaa tilatuista lehdistä voi lukea lakosta huolimatta.

Postin lakko alkaa maanantaina 11.11. klo 6 ja kestää tällä tietoa 24.11. klo 24 asti.

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?