Etusivu » Kulttuuri ja liikunta » Kirjasto » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2019 » Marraskuu » Tuupparista tukea oppimiseen ja ajanhallintaan

Tuupparista tukea oppimiseen ja ajanhallintaan

20.11.2019, klo 16:39

Seinäjoen kaupunginkirjastossa on aloitettu tänä syksynä uudenlainen, ilmainen oppimista tukeva palvelu, Tuuppari. Toiminta on tarkoitettu ensisijaisesti yli 15-vuotiaille seinäjokisille, yläikärajaa ei ole.

Tuupparista saa henkilökohtaista tukea oppimisen haasteisiin. Tuuppariin voi tulla luottamuksellisesti keskustelemaan omasta oppimisesta, tutustumaan oppimisen apuvälineisiin ja erilaisiin oppimistekniikoihin. Asiakkaat voivat saada vinkkejä Tuupparista myös ajanhallintaan ja keskittymiseen.

- Tuupparin tavoitteena on, että jokainen voisi löytää itselleen uusia tapoja oppia. Riittää, että itseä mietityttää ajanhallintaan, oppimiseen tai lukutaitoon liittyvät asiat. Näistä voi tulla keskustelemaan Tuuppariin. Tämä on kirjastoissa ihan uudenlaista toimintaa ja on hienoa tarjota matalan kynnyksen palvelu ilman pääsyvaatimuksia. Tuuppari tulee olemaan kirjaston jatkuvaa toimintaa, kertoo kirjastotoimenjohtaja Mervi Heikkilä Seinäjoen kaupunginkirjastosta.

Tuuppariin voi tulla myös ilmaiseen lukitestaukseen, jos on joskus pohtinut omaa lukutaitoaan. Suunnitteilla on kaikille avoin lukiseula. Tuuppari on saanut alkunsa kirjaston Lukirastit-hankkeesta, jossa opeteltiin ja kokeiltiin käytännössä erilaisia oppimisen tekniikoita. Lukirastit ovat edelleen tarjolla ryhmille ja opettajat tai ryhmän ohjaajat voivat varata ryhmilleen aikoja Tuupparista.

Tuupparilla on oma tila Aallon kirjastossa. Ajan ohjaukseen voi varata sähköpostilla tuuppari.kirjasto(at)seinajoki.fi, WhatsApp-viestillä tai soittamalla numeroon 044 418 1591.

Lisätietoja:
Mervi Heikkilä mervi.heikkila(at)seinajoki.fi p. 044 754 1621

Karoliina Prinkkilä
Sirpa Rintamäki
tuuppari.kirjasto(at)seinajoki.fi p.044 418 1591

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?

Onnea!
Toivottavasti mahdollisemman moni löytää Tuupparit ja rohkaistuu toimintaan mukaan. Tuupparit on mainio tapa saada vinkkejä omaan tapaan työskennellä, opiskella ja harrastaa!

Taitotuunaaja 21.11.2019, klo 14:53