Etusivu » Kulttuuri ja liikunta » Kirjasto » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2019 » Syyskuu » Lokakuu tuo Satusirkuksen kirjastoihin

Lokakuu tuo Satusirkuksen kirjastoihin

24.9.2019, klo 16:24

Syksy ja tuleva talvi tuovat sirkuksen magiaa ja toimintaa alueemme kirjastoihin. Laaja Satusirkus-kiertue starttaa lokakuussa Seinäjoelta. Kirjastoihin pystytetään pieni sirkusteltta, ja Satusirkuksessa asiakkaille tarjotaan monipuolista sirkusaiheista lastenkulttuuria ilman pääsymaksuja. Satusirkuksen sisältöjä ovat sirkusaiheinen nukketeatteri, perhesirkus-työpajat, sadutus-työpajat sekä maagiset satutuokiot teltassa. Klovni Jojon johdolla voi myös hakea uuden kirjastokortin ja samalla pääsee kokeilemaan klovnin hurjia sirkustemppuja, vaikkapa tornadon kesyttämistä.

Satusirkus-hankkeessa sirkuksesta tuttuja menetelmiä sovelletaan kirjastoympäristöön. Keskeistä on tarinallisuus sekä lasten ja perheiden osallistaminen. Tavoitteena on saada lukemisen ja satujen ääreen niitäkin lapsiperheitä, jotka eivät ole aiemmin olleet kirjaston asiakkaita. Satusirkuksen tirehtöörinä toimii teatteri-ilmaisun ohjaaja, ylempi AMK Sari Pasanen. Nukketeatteritaiteilijana kiertueella on mukana teatteri-ilmaisun ohjaaja AMK Maippi Nuormaa Vilén.

Satusirkus on Eepos-kirjastojen yhteinen hanke, ja se kattaa vajaan vuoden mittaan kaikki Eepos-kirjastot, eli Etelä-Pohjanmaan kirjastojen lisäksi Laihian, Isonkyrön, Kaskisten, Vetelin ja Perhon kirjastot. Hanke toteutetaan Aluehallintovirastosta saadun kehittämisavustuksen turvin.

Lokakuussa sirkus pyrähtää ensimmäisenä Nurmon kirjastoon 2.10., jatkaa sieltä 8.10. Ylistaroon, sen jälkeen 14.10. Seinäjoelle ja 29.–31.10. Peräseinäjoelle. Tarkat kiertueaikataulut julkaistaan myöhemmin mm. Facebookissa.

hankekoordinaattori Sari Pasanen
sari.pasanen(at)seinajoki.fi
044 418 1681

tai

kirjastotoimenjohtaja
Mervi Heikkilä
mervi.heikkila(at)seinajoki.fi
044 074 2102

Minkä värinen on aurinko?