Etusivu » Kulttuuri ja liikunta » Kirjasto » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2017 » Helmikuu » Eepos-verkkokirjasto on avattu!

Eepos-verkkokirjasto on avattu!

15.2.2017, klo 11:18

Etelä-Pohjanmaan kuntien sekä Perhon, Vetelin, Laihian, Kaskisten ja Isonkyrön yhteinen Eepos-verkkokirjastoon nyt asiakkaiden käytettävissä. Verkkokirjastossa voi uusia lainoja, tehdä varauksia, katsoa ja päivittää omia tietojaan sekä tehdä suosikkilistoja ja asettaa uutuusvahteja. Sinne kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla. Kirjautumaan pääsee kaikkien kimpan kirjastojen vanhoilla korteilla sekä uusilla Eepos-korteilla.

Verkkokirjastosta löytyy kaikkien yllämainittujen kuntien yleisten kirjastojen aineisto. Hakuja aineistoon voi tehdä perushaulla tai tarkennetulla haulla ilman kirjautumistakin. Hakutulosta voi rajata esimerkiksi kirjastolla, julkaisuvuodella, kielellä tai aineistolajilla. Verkkokirjastosta saa myös lukuvinkkejä

Verkkokirjaston kautta voi tehdä varauksia myös muiden Eepos-kirjastojen aineistoon. Varaukset Seinäjoen kaupunginkirjaston toimipisteistä ovat ilmaisia, mutta toisesta kunnasta tulevasta aineistosta peritään kuljetusmaksu, kaksi euroa. Lainat voi palauttaa mihin tahansa Eepos-kirjastoon ilman maksua.

Tietokantojen yhdistämisen takia teosten saatavuustiedot saattavat alkuvaiheessa löytyä useamman eri hakutuloksen alta. Tulosta kannattaa rajata omalla kirjastolla, niin näkee helposti onko teosta omassa kirjastossa.

Eepos-kirjastojen verkkopalvelu on osa Kansalliskirjaston Finna-palvelua. Finna.fi kokoaa yhteen Suomen kirjastojen, arkistojen ja museoiden aineistot. Tällä hetkellä Finnassa on mukana yli 100 organisaatiota. Määrä kasvaa jatkuvasti, kun uusia organisaatioita liittyy Finnaan. Finnan kehittämisestä ja ylläpidosta vastaa Kansalliskirjasto.

Oma maa mansikka, muu maa mikä?