Etusivu » Asuminen ja ympäristö » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2017 » Syyskuu » Itikanmäen avoimet ovet ja Lakeuden aamunkoi -sillan vihkiäiset 9.9.

Itikanmäen avoimet ovet ja Lakeuden aamunkoi -sillan vihkiäiset 9.9.

1.9.2017, klo 15:56

Kesäkuussa valmistunut Lakeuden aamunkoi –silta vihitään käyttöön lauantaina 9.9. Itikanmäen avoimet ovet –tapahtuman yhteydessä.

Lakeuden aamunkoi on teräsrakenteinen kevyen liikenteen silta, joka kaartuu valtatie 67:n yli yhdistäen Seinäjoen keskustan ja Itikanmäen uuden asuntoalueen. Sillan on suunnitellut insinööritoimisto Ponvia Tampereen teknillisen yliopiston arkkitehtiopiskelija Risto Korven suunnitelman pohjalta.

Sillan vihkiäiset järjestetään Peab Oy:n Itikanmäen avoimet ovet –tapahtuman yhteydessä. Kaikille avoin ja maksuton tapahtuma kutsuu tutustumaan Itikanmäen alueeseen ja historialliseen Kalevan navettaan klo 11—14. Klo 12 alkavan vihkiäistilaisuuden ohjelmassa on Suden Aika –kvartetin musiikkiesitys sekä Seinäjoen kaupunginhallituksen puheenjohtaja Pasi Kivisaaren ja Peab Oy:n yksikönjohtaja Miikka Voipion puheet.

Itikanmäen viihtyisä alue kehittyy ja kasvaa ja tarjoaa valmistuessaan kodin noin 500 henkilölle. Korttelin seitsemäs ja viimeinen asuinkerrostalo As Oy Leinikki lähtee rakentumaan syksyn aikana ja on muuttovalmis keväällä 2019. Itikanmäen kehittäminen asumisen ja työssäkäynnin alueeksi on alkanut jo lähes kymmenen vuotta sitten ja asuinkerrostalojen lisäksi Peab on rakentanut jokirantaan myös Atrian toimitalon.

Lisätiedot: p. 044 425 5942, Seinäjoen kaupungin kulttuuripalvelut

Minkä värinen on mansikka?