Etusivu » Tiedotteet » 2020 » Tammikuu » Seinäjoen terveyskeskuksessa otetaan käyttöön tiimimalli

Seinäjoen terveyskeskuksessa otetaan käyttöön tiimimalli

15.1.2020, klo 13:55

Lääkärien ja hoitajien vastaanoton toimintamallia uudistetaan Y-talossa.

27.1.2020 terveyskeskuksessa otetaan käyttöön tiimimalli. Henkilökunta (lääkärit ja hoitajat) jaetaan neljään tiimiin (tiimit A, B, C ja D).
Halutessaan varata vastaanottoajan potilas soittaa nykyiseen ajanvarausnumeroon 06 425 8100. Puhelu tallentuu klo 14 asti takaisinsoittojärjestelmään ja potilaalle soitetaan takaisin. Puheluihin soitetaan tiimihuoneesta, jossa työskentelee myös lääkäri. Lääkäriltä hoitajat voivat välittömästi kysyä neuvoa ja ohjeita siten, että potilas saadaan hoidettua mahdollisimman sujuvasti. Kyseinen sairausjakso hoidetaan loppuun asti samassa tiimissä samojen työtekijöiden kanssa.

Potilaat, jotka tarvitsevat säännöllistä terveydenhuollon seurantaa otetaan sovituin kriteerein tiimien asiakkaaksi ja he saavat oman hoitajan yhteyshenkilökseen. Asiointi tapahtuu kaikissa asioissa tämän yhteyshoitajan kautta.

Potilaat, joilla on ollut jo aikaisemmin omahoitaja, voivat jatkossa soittaa kaikissa asioissa omahoitajansa numeroon.

Tiimien puhelinnumerot toimivat ma-to klo 8-15.30 ja pe klo 8-15.

Kiirevastaanoton aukioloaikaan ei tule muutoksia.

Kiirevastaanotto Kiva on auki arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 10–18. Kiirevastaanotto toimii edelleen ajanvarauksella. Ajanvarausnumero on 06 425 5311. Ajanvaraus kiireellisissä asioissa on auki ma-pe klo 8-18 sekä la-su ja juhlapyhinä klo 10–17. Uutena mahdollisuutena voi arkisin virka-aikana soittaa myös tiimi-numeroihin.

Minkä värinen on mustikka?