Etusivu » Tiedotteet » 2019 » Lokakuu » Musiikin, kulttuurin sekä taiteen täyttämä Rytmis Junior

Musiikin, kulttuurin sekä taiteen täyttämä Rytmis Junior

7.10.2019, klo 11:52

Valtakunnallista lastenmusiikkipäivää vietetään Seinäjoella Rytmikorjaamolla sunnuntaina 17.11. klo 12–16 järjestämällä lapsille ja lapsiperheille mahtava yhteinen tapahtuma, Rytmis Junior. Tapahtuma mahdollistaa lähikuntien lapsiperheiden yhteisen tekemisen kulttuurin ja taiteen parissa.

Lapsille ja lapsiperheille suunnatut tapahtumat ovat olleet todella suosittuja.

– Tapahtumassa on luvassa monenlaista työpajatoimintaa, niin että jokainen lapsi varmasti pääsee osallistumaan. On erityisarvoisen tärkeää, että jokaiselle löytyy mieleistä tekemistä ja tutkailtavaa, toteaa tapahtuman osallistavasta sisällöstä vastaava Ida Mikkanen.

Rytmis Juniorin järjestävät yhteistyössä lastenkulttuurikeskus Louhimo ja Selmu ry. Molemmat olivat tahoillaan miettineet lastentapahtuman järjestämistä. Yhteinen päämäärä on hyvä pohja yhteistyönä toteutettavalle tapahtumalle. Yhteistyön ansiosta on saatu kasaan huippusisältöä eri osa-alueilta. Osallistavaa sisältöä on tarjolla erilaisten työpajojen muodossa. Tapahtumassa sekä työpajoissa on huomioitu suosiota kasvattaneita harrastuksia, kuten esimerkiksi sirkusta. Klovnipari Alberttiina ja Huubert saapuvat sanojensa mukaisesti rinta rottingilla esiintymään sekä osallistamaan perheitä sirkusesityksellään. Päivän päätteeksi lavalle astelee Orffit, joka on yksi suosituimmista lastenmusiikkiyhtyeistä. Yhtye palkittiin viime vuoden Lastenmusiikkipäivän gaalassa Vuoden lastenmusiikkitekijä 2018 -palkinnolla.

Matalan kynnyksen tapahtumaan on helppo osallistua koko perheen voimin. Tapahtumaan on vapaa sisäänpääsy. Työpajoihin voi osallistua ilman aikaisempaa kokemusta.

– Ylpeänä saa todeta, että tällainen lastenkulttuuritapahtuma järjestetään juuri Seinäjoella, Mikkanen päättää.

Lisätietoja:
Ida Mikkanen, kulttuurituotannon harjoittelija
Lastenkulttuurikeskus Louhimo / Seinäjoen kaupungin kulttuuripalvelut
ida.mikkanenseinajoki.fi
www.louhimo.com

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?