+
Tulosta
Etusivu
Etusivu » Tiedotteet » 2019 » Elokuu » Yli 1500 hyvinpitelyä – Seinäjoen kesä oli rakkauden juhlaa

Yli 1500 hyvinpitelyä – Seinäjoen kesä oli rakkauden juhlaa

20.8.2019, klo 8:00

Rakkauden lähettiläinä nähtiin kesän aikana mm. Susanna Laine, Petri Kontiola ja Paula Koivuniemi.


Avaruuden pääkaupungiksi julistautunut Seinäjoki on luvannut, että kaupungissa on tilaa kaikelle hyvälle. Tänä kesänä oli etenkin tilaa rakkaudelle, kun samanniminen kampanja rohkaisi ihmisiä raportoimaan hyvinpitelyjä.

Seinäjoen kaupunki kannusti kesäkampanjassaan nostamaan esiin kaikki kauniit eleet, sanat ja teot – niin pienet kuin suuretkin hyvinpitelyt. Myös Pohjanmaan poliisi oli mukana tukemassa kampanjaa. Hyvinpitelyistä sai raportoida kuka tahansa merkitsemällä Instagramissa romanttisen, iloisen tai hauskan kuvansa #hyvinpitely.

– Seinäjoki tunnetaan eloisana ja monipuolisena tapahtumakaupunkina, jossa kohdataan ihmisiä ja saadaan uusia ystäviä. Etenkin kesäisin on tilaa rakkaudelle, ja se halutaan tehdä näkyväksi, kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki kertoi kesän kynnyksellä.

Ihmiset innostuivat hyvinpitelemään

Hyvinpitelyraportointi käynnistyi kesäkuun lopussa Provinssin yhteydessä ja jatkui läpi kesän Seinäjoen suurtapahtumissa, kuten pesäpallon Itä-Länsi-ottelussa ja Tangomarkkinoilla. Asiatunnistetta hyvinpitely käytettiin kesän kuluessa huimat 1500 kertaa.

– Hyvinpitelyraportit olivat kerrassaan upeita ja niitä oli laidasta laitaan: oli häähumua, rakkaustarinoita, vauvauutisia ja ihania hetkiä uusien sekä vanhojen ystävien seurassa, Seinäjoen markkinointipäällikko Anu Männikkö summaa.

Perinnepaidan uusi versio ihastutti

Osana kampanjaa perinteinen Jussi-paita sai uuden ilmeen, kun paidan nimi muuttui muotoon Rakastunut Jussi ja tutut salmiakkikuviot korvattiin sydämillä. Uudistuneita Jussi-paitoja tehtiin pieni erikoiserä ja paidat arvottiin palkintoina hyvinpitelyraportoinnista.

Lisäksi paitoja lähetettiin muutamille Seinäjoelta kotoisin oleville rakkaudenlähettiläille, kuten esimerkiksi Duudsoneille, Susanna Laineelle, Paula Koivuniemelle sekä Petri Kontiolalle.

– Paita keräsi paljon ihastunutta palautetta. Monet olisivat halunneet ostaa paidan omakseen, toiset taas innostuivat kutomaan villasukkia uudella kuosilla, Männikkö kertoo.

Kesä päättyy, hyvinpitely jatkuu

Kesän taittuessa syksyyn paljon mediahuomiota saanutta hyvinpitelyä ei unohdeta.
– Tämä oli todellinen hyvänmielen tempaus, josta kiitos kuuluu kaikille hyvinpitelijöille. Kielestämme tuntui puuttuvan vakiintunut termi kaikelle tällaiselle ilahduttavalle ja välittävälle toiminnalle. Mielestämme hyvinpitely on tähän tarkoitukseen mitä mainioin ilmaisu. Toivommekin, että se jää elämään niin sanana kuin tekoina kaikkialla Suomessa, Männikkö päättää.

Kampanja suunniteltiin Seinäjoen kaupungin, Visit Seinäjoen ja markkinointitoimisto TBWA\Helsingin yhteistyönä.

Lisätiedot:
Markkinointipäällikkö Anu Männikkö, Seinäjoen kaupunki, p. 044 418 1119
Markkinointipäällikkö Tuula Lahti, Visit Seinäjoki, p. 040 550 8319


Lue kommentointisäännöt ennen viestin kirjoittamista. Viestejä päivitetään ma─pe klo 8─15.45. Kaikki viestit tarkistetaan ennen julkaisua. Kommentteihin ei vastata.

Minkä värinen on mustikka?

Kommentit

Ei kommentteja