Etusivu » Tiedotteet » 2019 » Kesäkuu » Peräseinäjoen kulttuuriviikko tarjoaa monenlaisia elämyksiä

Peräseinäjoen kulttuuriviikko tarjoaa monenlaisia elämyksiä

25.6.2019, klo 13:44

Peräseinäjoen kulttuuriviikko käynnistyy la 29.6. klo 14, kun ensiesityksen Aisamäen kesäteatterissa Kalajärvellä saa Peräseinäjoen Pennihäiden perinteinen näytelmä. Tänä kesänä näytelmänä esitetään Markku Pölösen Onnen maa, jonka sovituksesta ja ohjauksesta vastaa Sari Viitasaari. Muut esitysaikataulut ja lippujen hinnat löytyvät www.pennihaat.net. Lauantaina klo 13-16 Siltala-Juupakylän kyläyhdistys järjestää myös kesäisen tapahtuman Juupajärven rannalla, jossa on monipuolista kisailua ja tekemistä kaikenikäisille. Myös luokkamuseo läheisellä Juupakylän entisellä koululla on avoinna tutustumista varten.

Perinteinen Lastenpäivä tarjoaa koko perheelle monenlaista tekemistä ti 2.7. klo 11-15 Ravintola Kalajärven kauniissa rantamiljöössä. Tapahtumaa järjestää MLL Peräseinäjoki yhteistyössä kaupungin eri toimijoiden ja alueen yhdistysten kanssa. Tapahtumassa on mm. liikunnallinen toimintapiste, tarkkuusheittopiste, keppihevosrata, taidepiste ja kasvomaalausta. Aarteita voi etsiä alueelta yksin tai kaverin kanssa, ja halutessaan pääsee laskemaan myös Kalajärven pitkästä vesiliukumäestä, joka on maksutta käytössä tapahtuman ajan säävarauksella. Seinäjoen kaupungin kesäsoittajat esiintyvät klo 12 ja 14. Heidän ohjelmistossaan on koko perhettä viihdyttävää musiikkia.

Keskiviikkoiltana Kalajärven Maailman raitilla lauletaan yhteislauluja Peräseinäjoen pelimannien johdolla. Torstaina 4.7. klo 13 Peräseinäjoen monipalvelukirjasto puolestaan kutsuu kaikkia lapsiperheitä satutunnille, ja samana iltapäivänä klo 14-16 voi suunnata myös Maailman Raitille Yhdysvaltain kansallispäivän piknikille. Ohjelmassa on mm. amerikansuomalaisiin liittyvää ohjelmaa, visailua ja puhvetti.

Perjantai-iltana NS Sampolan miljöössä Peräseinäjoella vietetään musiikillista piknikkiä klo 16.30-18.30. Kulttuuriviikon monipuolisen ohjelman päättää la 6.7. klo 19 Jukka ja Tove Leppilampi, Marzi Nyman ja Maria Ylipää konsertillaan Peräseinäjoen kirkossa, jossa kuullaan neljän vahvan ja persoonallisen artistin tulkitsemina lauluja Jukka Leppilammen uusimmalta levyltä Tämä huone, tämä hetki. Luvassa on intensiivinen ja sielukas konsertti. Järjestelyistä vastaa Peräseinäjoen kappeliseurakunta.

Suurimpaan osaan tapahtumista on vapaa pääsy, joten Peräseinäjoen yhdistykset ja yhteisöt toivottavat kaikki lämpimästi tervetulleiksi nauttimaan tapahtumista ja tutustumaan alueen kulttuuritarjontaan. Kulttuuriviikon tukijana toimii Seinäjoen kulttuuripalvelut.

Oma maa mansikka, muu maa mikä?