Etusivu » Tiedotteet » 2019 » Toukokuu » Paikallisliikenteeseen parannuksia elokuussa - Kauppalinja 8 liikennöi Ideaparkiin

28.5.2019, klo 8:32

Seinäjoen paikallisliikenteen reitteihin tulee parannuksia elokuussa.

Muutokset kohdistuvat linjoihin 6, 7, 10, 11 ja 13 sekä lauantain liikenteeseen. Uutena linjana aloittaa Ideaparkiin liikennöivä "kauppalinja" eli 8-linja.

• Linja 6 jatkaa Vuoritieltä suoraan Ruukintielle. Savottatien eteläpäässä liikennöi linja 7 Ruukintietä pitkin.
• Linjalle 7 tulee lisälähtöjä aamuun ja iltaan.
• "Kauppalinja 8" liikennöi keskustan ja Ideaparkin välillä. Uusi linja parantaa samalla myös Framin kampuksen ja yrityskeskittymän palvelutasoa. Liikennöinti alkaa 21.10.
• Linjan 10 lähtöpiste siirtyy Koulukadulle, josta reitti jatkaa Matkakeskuksen ja Puskantien kautta keskussairaalaan. Puskantien kierroksesta johtuva aikataulun pidentyminen korvataan reittimuutoksella sairaalan alueella. Uusi reitti kulkee Hanneksenrinteeltä Von Essenin katua pitkin Östermyrankadulle. Nykyiseen verrattuna reitistä jää pois Björkenheimin puistotien kierros vanhan sairaalan alueella. Huhtalantietä kulkeva linja 5 palvelee jatkossakin vanhan sairaalan alueen matkustajia.
• Linjalle 11 tulee lisälähtö klo 16.07, joka palvelee opiskelijoita ja työssäkäyviä Niemistön ja Hautalan suuntaan.
• Linjan 13 aikataulu on ollut tiukka etenkin talviaikaan. Jatkossa linja jatkaa Ilmolantieltä suoraan Lakeudentielle. Uusi linja 8 palvelee Joupinrajan ja Framin matkustajia.
• Lauantailiikenne alkaa jatkossa klo 9.

Lippujen hintoihin tulee muutoksia 1.8. alkaen. Kannustamme siirtymään korttituotteiden käyttöön ja mm. nettilatauksiin. Hinnat ovat muutoksista huolimatta Suomen alhaisimpia, esimerkiksi kuukausikortilla tulee matkan hinnaksi vain alle 1 euroa/matka, jos teet arkipäivisin 2 matkaa. Paikallisliikenteessä käytetään uusiutuvaa polttoainetta.

Linjamuutokset ja aikataulut päivitetään verkkosivulle www.komialiikenne.fi heinäkuun lopussa.

Mikä kulkuväline kulkee raiteilla?