Etusivu » Tiedotteet » 2019 » Maaliskuu » Ranskalaista ja globaalia työelämää- sekä Make Up -kauneutta & taidetta -tilaisuudet Seinäjoella

4.3.2019, klo 13:32

Seinäjoen Suomi-Ranska seura viettää 20-vuotisjuhlaansa 15.-16.3.2019.

-Juhlaviikonloppuumme kuuluu kaksi eri tilaisuutta, jotka ovat kaikille avoimia yleisötilaisuuksia, kertoo seuran sihteeri Anna-Maija Uitto.

Ensimmäinen tilaisuus käsittelee ranskalaista ja globaalia työelämää, mm. käsitellen mm. kulttuuri- ja arvoeroja. Pääsemme myös kuulemaan millaisia etuja haittoja on suomalaisuudesta globaalissa työelämässä, Uitto jatkaa.
-Tässä tilaisuudessa pääsemme myös kurkistamaan millaista on elämä suurperheen äitinä Pariisissa.

Juhlaviikonlopun tilaisuudet ovat kaikille avoimia yleisötilaisuuksia, jotka järjestetään Mediwestin tiloissa. Lippuja tilaisuuksiin voi ostaa paikan päältä.

-Juhlaviikonlopun toinen tilaisuus käsittelee muotia ja kauneutta; millaisia ovat mailman kauneus-, muoti- ja trendimeikit tällä hetkellä. Tässä tilaisuudessa on esillä myös meikkitaidetta ja meikkidemoja. Molemmissa tilaisuuksissa asiantuntijana on seinäjokelaislähtöinen meikkitaiteilija Makka Elonheimo, joka toimii ranskalaisen MAKE UP FOR EVER yrityksen taiteellisena johtajana, Uitto paljastaa.

Seinäjoen Suomi-Ranska seura on yksi alueella toimiva ystävyysseura, joiden tavoitteena on tuoda tutuksi kohdemaansa kulttuuria. Ystävyysseurat järjestävät vuosittain erilaisia tapahtumia ja tilaisuuksia. Seinäjoen kaupungin ja ystävyysseurojen yhteinen Kansainvälistä asukastoimintaa Seinäjoella-hanke edistää Seinäjoen kansainvälistymistä asukastasolla.

-Kevään aikana on tulossa Innostu Kansainvälisyydestä -luentoja, joissa nostetaan esiin ajankohtaisia asioita kansainvälisyydestä ja eri maista, hankekoordinaattori Terhi Hunnakko kertoo.

Minkä värinen on puolukka?