Etusivu » Tiedotteet » 2018 » Lokakuu » Liikuntaseminaarien superviikko Seinäjoella

Liikuntaseminaarien superviikko Seinäjoella

8.10.2018, klo 15:47

Seinäjoki toimii lokakuun loppupuolella kahden merkittävän valtakunnallisen liikuntaseminaarin tapahtumapaikkana.

Valtakunnalliset terveysliikuntapäivät ja VESOTE-kärkihankkeen päätösseminaari järjestetään Kampustalolla ja Framilla 24.–25.10.2018 teemalla: Hyvinvoinnin uusi aikakausi – Sinua tarvitaan.

Kyseessä on jo 28. terveysliikuntapäivät ja tapahtuma on tähän asti järjestetty Tampereella tai Helsingissä. Tänä vuonna UKK-instituutti järjestää terveysliikuntapäivät Seinäjoella yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin, Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry:n sekä muiden VESOTE-kärkihankkeen yhteistyötoimijoiden kanssa. Terveysliikuntapäivät tarjoavat hienon mahdollisuuden osaamisen vahvistamiseen ja verkostoitumiseen, erityisesti sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille, liikunta-alan ammattilaisille ja päättäjille.

- On todella hienoa, että terveysliikuntapäivät järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Etelä-Pohjanmaalla ja Seinäjoella. Valtakunnallinen tapahtuma kokoaa Seinäjoelle väkeä ympäri Suomen ja samalla maakunnan ammattilaisille tarjoutuu loistava mahdollisuus laadukkaaseen täydennyskoulutukseen omassa maakunnassa. Paikallisuutta päiville tuodaan mm. Juurella-cateringin tarjoaman aamupalan puitteissa ja iltajuhlaa vietetään rennosti Rytmikorjaamolla, toteaa VESOTE-hankkeen aluekoordinaattori Juha Vuorijärvi Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiristä.

Kansallinen liikuntafoorumi järjestetään Seinäjoella 29.–30.10.2018 ja tapahtumapaikkana on Teknologiakeskus Frami. Kansallinen liikuntafoorumi on liikuntakulttuuria laaja-alaisesti yhteiskunnassa käsittelevä ja eri toimijatahot yhteen kokoava keskustelu- ja vuorovaikutusareena. Sen tavoitteena on osaltaan vahvistaa liikunta- ja urheiluasioiden yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja painoarvoa.

Foorumissa käsitellään ajankohtaisia, vaikutukseltaan merkittäviä ja liikuntakulttuurin arvopohjaan liittyviä kysymyksiä. Foorumiin osallistuu vuosittain noin 300–350 henkilöä järjestöistä, valtionhallinnosta, kunnista, aluehallinnosta, tutkimus- ja kehittämisyhteisöistä ja yrityksistä. Foorumia on järjestetty vuodesta 2013 lähtien viisi kertaa: ensin Vierumäellä ja tämän jälkeen Helsingissä, Tampereella, Turussa ja viimeksi lokakuussa 2017 Lahdessa.

Foorumin järjestävät yhteistyössä valtion liikuntaneuvosto, opetus- ja kulttuuriministeriö, valtioneuvoston kanslia, Yleisradio, Veikkaus, Suomen Olympiakomitea ja Suomen Paralympiakomitea. Paikallisena yhteistyökumppanina vuoden 2018 foorumissa toimii Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry (PLU).

Lisätietoja: UKK-instituutin hallinnoimassa VESOTE-kärkihankkeessa kehitetään vaikuttavaa ja tavoitteellista elintapaohjausta sosiaali- ja terveydenhuollossa. Hanke painottuu liikuntaan, ravitsemukseen ja uneen. Yhteensä 17 toimijan yhteishankkeen vaikutusalueella on yhteensä yli 4 miljoonaa asukasta ja se kattaa yli 190 kuntaa.

UKK-instituutti Koulutus- ja kehittämisjohtaja, Anne-Mari Jussila, puh. 044 2882 123, anne-mari.jussila@uta.fi UKK

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri VESOTE-hankkeen aluekoordinaattori, Juha Vuorijärvi, puh. 050 474 2995, juha.vuorijarvi@epshp.fi EPSHP

Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry Aluejohtaja, Aino-Maija Siren, puh. 0400 268 761, aino-maija.siren@plu.fi PLU

Minkä värinen on mustikka?