Etusivu » Tiedotteet » 2018 » Maaliskuu » Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun läänintaiteilija Antti Tenetz: Biotaiteen keskustelutilaisuus

14.3.2018, klo 12:16

Kaikille avoin, maksuton tapahtuma Seinäjoen taidehallilla pe 16.3. klo 9.30-11.30

Taiteen edistämiskeskus (Taike) järjestää yhteistyössä Seinäjoen Taidehallin ja Mullistaja Maaseututaidemalli -kehittämishankkeen kanssa avoimen biotaiteen keskustelutapahtuman Seinäjoen Taidehallin kokoustilassa perjantaina 16.3 klo 9.30 alkaen. Tilaisuus on suunnattu taiteen- ja tieteen tekijöille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille. Läänintaiteilija Antti Tenetz Taiteen edistämiskeskuksesta alustaa keskustelua esitelmällä biotaiteesta ja taiteen- ja tieteenvälisestä toiminnasta niin Suomessa kuin kansainvälisessäkin kentässä. Tilaisuus jatkaa Taiken järjestämää ympäri Suomea pidettävää biotaidetta käsittelevien keskustelujen sarjaa.

Keskustelutilaisuus toteutetaan osana Taiken Soihtu-projektin keskustelusarjakokonaisuutta. Soihtu on biotaidetta edistävä taiteen ja tieteenvälinen projekti. Hankkeen yksittäisillä toiminnoilla ja tapahtumilla on tavoitteena vahvistaa biotaiteen kansallista verkostoa ja sitä kautta kansainvälistä yhteistyötä. Biotaide yhdistää mennyttä, nykypäivää ja tulevaa eniten muokanneet voimat: taiteen ja tieteen. Biotaiteen kautta taide voi olla mukana yhteiskunnallisissa keskusteluissa, joissa pohditaan esimerkiksi uusia teknologioita, ilmastonmuutosta ja kestävää kehitystä.

Antti Tenetzin nettisivut: http://www.tenetz.com/

Tietoa julkaisijasta

Taiteen edistämiskeskus (Taike) on taiteen edistämisen asiantuntija- ja palveluvirasto. Taike ja sen yhteydessä olevat taidetoimikunnat ja lautakunnat jakavat apurahoja ammattitaiteilijoille ja avustuksia taiteen alan yhteisöille. Virastossa työskentelee 80 henkilöä. Heistä puolet on virkamiehiä ja puolet määräaikaisia läänintaiteilijoita, jotka toimivat taiteen edistämisen hankkeissa maan eri puolilla. Taiken päätoimipiste on Helsingissä, ja lisäksi sillä on aluetoimipisteitä.

Tietoa Mullistaja -hankkeesta

Seinäjoen taidehalli toteuttaa Maaseututaidemalli -kehittämishankkeen, jossa etsitään uusia työskentelymalleja maaseudulle sijoittuville ammattitaiteilijoille, ja luodaan maaseututaidetoimijoiden alueellista ja kansainvälistä verkostoa. Merkittävä painopiste on taiteilijoiden ja maaseudun paikallisyhteisöjen ja yritysten yhteistyötapojen mallintamisessa. Kehitystyön aikana käydään keskustelua maaseudun ja maatalouden yhteiskunnallisista vaikutuksista, ja niiden mahdollisesta rinnakkaiselosta taiteellisen työn kanssa. Maaseutua ja taidekenttää tarkastellaan innovatiivisesta, raja-aitoja rikkovasta näkökulmasta. Hankkeen taiteilija-kehittäjinä toimii viisi alueella vaikuttavaa ammattitaiteilijaa. Hankkeen aikana toteutetaan kaksi julkista maaseutusisältöistä ulkotilataideprojektia, joista toinen tähtää alueellisiin pitkäaikaisvaikutuksiin. Seinäjoen taidehalli on osa Seinäjoen kaupungin kulttuuripalveluita. Hanketta rahoittaa Leader Liiveri. https://mullistaja.wordpress.com

Lisätietoja:

Pii Anttila, projektikoordinaattori
pii.anttilaseinajoki.fi p. 044 4255 823

Oma maa mansikka, muu maa mikä?