Etusivu » Tiedotteet » 2018 » Helmikuu » Lukuneuvoja auttaa löytämään toiveiden mukaista luettavaa

Lukuneuvoja auttaa löytämään toiveiden mukaista luettavaa

14.2.2018, klo 8:00

Seinäjoen pääkirjastossa alkaa ystävänpäivänä 14.2. jo useasta kirjastosta tuttu Lukuneuvoja-palvelu.

Palvelu on tarkoitettu kaikille kirjaston aikuisasiakkaille. Yhtä lailla sellaisille, jotka kaipaavat vinkkejä lukuharrastuksen aloittamiseen, kuin niille, joista tuntuu, että kaikki kiinnostava on jo luettu. Lukuneuvoja voi myös etsiä uudenlaista kirjallisuutta, johon asiakas ei aiemmin ole tutustunut.
Lukuneuvojan apua saa täyttämällä kirjaston kotisivulta tai Seinäjoen kirjastojen toimipisteistä löytyvän lomakkeen ja lähettämällä tai tuomalla sen kirjastoon.

Lomakkeessa kartoitetaan, millaista luettavaa asiakas toivoo. Lukuneuvojat toimittavat muutaman viikon kuluttua asiakkaalle hänen toiveidensa pohjalta 10–20 kirjan listan, jossa on pieni luonnehdinta jokaisesta kirjasta. Listaan kootaan luettavaa lähinnä kaunokirjallisuudesta ja elämäkerroista.

Lisätietoja: palvelupäällikkö Hannele Puhtimäki hannele.puhtimaki(at)seinajoki.fi

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?