Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Syyskuu » Seinäjoen seudun Pohjola-Norden 70 vuotta

Seinäjoen seudun Pohjola-Norden 70 vuotta

14.9.2017, klo 10:13

Lauantaina 9.9.2017 vietettiin Seinäjoen seudun Pohjola-Nordenin 70-vuotisjuhlia.

Juhlapäivän ohjelma oli monipuolinen sisältäen opastetun kierroksen Aalto-keskuksessa, mölkky-kisan, kaupungin vastaanoton sekä iltajuhlan. Iltajuhlaan osallistui 60 henkilöä, joukossa myös yhdistyksen jäsenten pohjoismaisia ystäviä.

Juhlassa palkittiin yhdistyksen aktiivisia jäseniä ansiomerkein ja juhlapuhujaksi tilaisuuteen oli kutsuttu Pohjola-Nordenin liittohallituksen varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta.
- Pohjoismaiseen yhteistyöhön on uudestaan herätty ja kiinnostus sitä kohtaan on lisääntynyt. Erilaisissa kansainvälisissä vertailuissa Pohjoismaat nousevat usein kärkikastiin ja maailmalla halutaan oppia Pohjoismaiden tavasta toimia, Feldt-Ranta kertoo.

- Seinäjoen seudun paikallisyhdistyksellä on pitkä historia, sen toiminta on uudistuvaa ja edelleen ajanhermolla olevaa, yhdistyksen puheenjohtaja Antti Siljamäki jatkaa.

Yhdistyksen toiminnan tavoitteena on lisätä Pohjoismaiden kansalaisten välisiä yhteyksiä, edistää Pohjoismaiden tunnettuutta sekä vahvistaa pohjoismaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Yhdistys järjestää yhteistyössä eri tahojen kanssa pohjoismaisia tapahtumia, markkinoi Nordjobb-kesätyöohjelmaa, ylläpitää kontakteja muihin Norden-yhdistyksiin sekä järjestää retkiä ja matkoja.

- Yhdistyksen syksy on vireä, tulossa on mm. kirjallisuusviikkoa, matkaa Uumajaan ja työnalla on myös pohjoismaisia elokuvia yhdessä elokuvakerhon kanssa, Siljamäki iloitsee.

Minkä värinen on mustikka?