Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Syyskuu » Elokuu oli kansainvälinen kuukausi verkkolehti Kantissa

Elokuu oli kansainvälinen kuukausi verkkolehti Kantissa

6.9.2017, klo 11:20

Ilmajoen, Lapuan ja Seinäjoen nuorisopalvelujen alaisuudessa toimivassa nuorten verkkolehti Kantissa elokuu on ollut kansainvälisyyttä tulvillaan.

Elokuun ajan toimituksen pyörittämisestä vastasi 20-vuotias liechtensteinilainen Anja Kaufmann. Tällöin Kantti päivittyi pääosin englanninkielisillä jutuilla, jotka liittyivät kansainvälisyyteen ja matkailuun.

- Seinäjoki tuli Anjalle sekä Anja tuli meille tutuksi vuonna 2016, jolloin hän työskenteli kahdeksan kuukauden ajan EVS-vapaaehtoistyöntekijänä nuorisopalveluissa ja koulupuolella. Anjan aktiivisuus, toimeliaisuus ja positiivinen asenne tekivät heti vaikutuksen, kehaisee seudullinen nuorisotiedottaja Mirka Mäki-Kala.
-
Bonuksena hän on sanavalmis, puhuu ja kirjoittaa sujuvaa englantia ja harrastaa valokuvausta - siis täydellinen kesäreportteri, joka tuo Kanttiin vaihtelevia tuulia, Mäki-Kala jatkaa.

Verkkolehti Kantin kesäduuniprojektia on rahoitettu seudullisen nuorten tieto- ja neuvontapalvelu JIBBOn Länsi- ja Sisä-Suomen Aluehallintovirastosta saamasta valtionavustuksesta. Tavoitteena on tulevaisuudessakin tarjota jollekin nuorelle kesäreportterin paikka.

Kansainvälisyys on syksyisin yksi nuorten tieto- ja neuvotatyön ajankohtaisista teemoista.
- Toivottavasti tämä kuukausi toi sisällön puolesta mukavaa vaihtelua vanhoille lukijoillemme ja herättää kiinnostusta Kanttia kohtaan uusissa lukijoissa, toivoo Mäki-Kala.

Tutustu verkkolehti Kanttiin täältä.

Minkä värinen on puolukka?