Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Maaliskuu » Finn-Powerin uuden tehtaan aiesopimus allekirjoitettu

Finn-Powerin uuden tehtaan aiesopimus allekirjoitettu

7.3.2017, klo 10:00

Rakennustyöt yhdelle Roveksen kaikkien aikojen suurimmalle yritystontille alkavat kesäkuussa.

Finn-Power Oy:n uuden tehtaan rakentamisesta Seinäjoelle on syntynyt sitova aiesopimus.

Aiesopimus uuden tehdas- ja toimistorakennuksen rakentamisesta Seinäjoelle vahvistettiin maanantaina Seinäjoen kaupunkikonserniin kuuluvan Into Seinäjoki Oy:n tytäryhtiön Seinäjoen Yrityskiinteistöt Oy:n hallituksessa. Aiesopimuksen on jo aiemmin hyväksynyt myös Finn-Power Oy:n italialaisen emoyhtiön Prima Industrie S.p.A:n hallitus.

Rakennustyöt yhdelle Roveksen kaikkien aikojen suurimmalle yritystontille (8,4 ha) alkavat kesäkuussa ja rakennus valmistuu kokonaisuudessaan marraskuussa 2018. Lähes 20.000 m2:n uudisrakennus sijoittuu Roveksen uudelle teollisuusalueelle Itäväylän varteen.

Finn-Power Oy vuokraa rakennuksen pitkäaikaisella vuokrasopimuksella käyttöönsä. Rakennuttajana ja vuokranantajana toimii Seinäjoen Yrityskiinteistöt Oy.
- Finn-Powerin päätös oli merkittävä ja osoitti Seinäjoen ”pitovoiman” kansainvälisen yritystoiminnan kannalta. On tärkeää, ettei kansainvälisillä markkinoilla toimivan suuryrityksen tarvitse lähteä maakunnasta, vaan täällä on kilpailukykyinen toimintaympäristö. Myös yhtiön ulkomaiset omistajat tunnistavat alueemme kilpailukyvyn ja arvostavat suomalaista osaamista. Nämä mahdollistavat toiminnan jatkumisen pitkälläkin tähtäimellä Suomessa ja yhtiön kotimaakunnassa, toteaa kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki.
- Finn-Power on tehnyt päätöksen monipuolisilla kriteereillä ja hyvin huolelliseen vertailuun perustuen. Tämä on ollut pitkä prosessi, jossa valinnan tekee lopulta aina yritys omista lähtökohdistaan.

Itäväylän viereinen uusi Roveksen alue on herättänyt markkinoilla suurta mielenkiintoa. Alueella on jo käynnissä useita rakennushankkeita ja uusia tonttikauppoja valmistellaan parhaillaan.
- Kyse on koko alueen vetovoimasta toimintaympäristönä ja siellä olevien yritysverkostojen palveluista yhdessä. Seinäjoen ja alueen yritystoiminnan kehityksen kannalta oli todella tärkeä saada uusi Roveksen alue vihdoin viime vuonna käyttöön, toteaa Into Seinäjoen toimitusjohtaja Hannu Kantonen.

Lisätietoja: Jorma Rasinmäki, p. 0400 763 800

Minkä värinen on mustikka?