Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Maaliskuu » Suojeluskunta- ja Lotta Svärd -museon kunnostus jatkuu

Suojeluskunta- ja Lotta Svärd -museon kunnostus jatkuu

13.3.2017, klo 11:47

Vuosina 2014 ja 2015 käynnistynyt Suojeluskunta- ja Lotta Svärd –museon peruskorjaus jatkuu. Tänä vuonna on vuorossa ikkunoiden kunnostus, joka käynnistyy tällä viikolla.

Ikkunat kunnostetaan sekä sisältä että ulkoa. Työ käynnistyy kadun puoleiselta julkisivulta ja jatkuu kesän aikana pihan puolelle. Kunnostustyöstä vastaa kiinteistön omistaja Etelä-Pohjanmaan maakuntasäätiö. Suojeluskunta- ja Lotta Svärd –museon Tuki ry on hankkinut korjaustyöhön rahoitusta. Varsinaisen kunnostustyön tekee E. Paloniemi Oy, ja se tehdään perinteisiä menetelmiä ja materiaaleja kunnioittaen.

Ikkunoiden kunnostus pyritään tekemään siten, että se vaikuttaa mahdollisimman vähän museon avoinnaoloon ja asiakaspalveluun. Työ sisältää kuitenkin pölyäviä vaiheita, minkä vuoksi museon näyttelytiloihin asennetaan suojia ja näyttelyaineistoa siirretään sivuun ja turvaan

Näyttelyt ovat tämän vaiheen aikana vain osittain tutustuttavissa, eivätkä pankkikortti- ja museokorttikoneet ole käytettävissä. Tilatut opastukset, tilaisuudet ja kokousvaraukset hoidetaan, muita jouduttaneen harkitsemaan. Museotoimintaa rajoittavan vaiheen pitäisi kestää vain muutamia päiviä.

Etelä-Pohjanmaan maakuntamuseo pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa haittaa.

Lisätiedot:
museotoimenjohtaja Susanna Tyrväinen, p. 06 416 2643, 044 7541 653
susanna.tyrvainen@seinajoki.fi

Minkä värinen on aurinko?