Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Helmikuu » Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökset 16.2.2017

Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökset 16.2.2017

17.2.2017, klo 10:46

§ 30 Perhehoidon palkkio ja kustannusten korvaaminen vuonna 2017
Kansliapäällikkö-toimialajohtajan ehdotus kokouksessa:
Sosiaali- ja terveyslautakunta päättää hyväksyä perhehoidon palkkion ja kustannusten korvaamisen vuonna 2017 lautakunnan 25.1.2017, § 7, asiatekstin mukaisesti.
Päätös: Ehdotus hyväksyttiin.

§ 31 Vanhustyöntekijän toimen muuttaminen lähihoitajan toimeksi, Västinkartanon palvelukeskus
Kansliapäällikkö-toimialajohtajan ehdotus:
Sosiaali- ja terveyslautakunta päättää esittää kaupunginhallitukselle ja edelleen valtuustolle, että Päivi Joensuun vanhustyöntekijän toimi muutetaan lähihoitajan toimeksi 1.1.2017 alkaen.
Päätös: Ehdotus hyväksyttiin.

§ 32 Alajärven kaupunginhallituksen tekemä oikaisuvaatimus koskien urheiluhallin käyttökieltoa
Kansliapäällikkö-toimialajohtajan ehdotus:
Sosiaali- ja terveyslautakunta päättää kumota terveystarkastajan tekemän päätöksen 29.12.2016 § 77 koskien Alajärven urheiluhallin käyttökieltoa.
Urheiluhallia ei aseteta käyttökieltoon, vaan kuntoa seurataan säännöllisesti mm. sisäilmamittauksien avulla. Mikäli sisäilmassa esiintyy normaalista poikkeavaa esim. puhdistuslaitteiden rikkoutuminen, urheiluhallin käytölle asetetaan rajoituksia/mahdollinen käyttökielto. Nämä päätökset kuuluvat ensisijaisesti johtavalle hygieenikolle.
Lisäksi sosiaali- ja terveyslautakunta katsoo, että terveystarkastaja ei olisi voinut tehdä päätöstä johtavan hygieenikon delegointipäätöksen 29.8.2016 § 59 nojalla, koska kyseessä ei ollut kiireellinen tapaus, eikä mitään yllättävää ole tapahtunut viimeisten tutkimusten jälkeen. Ennen käyttökieltopäätöksen antamista olisi pitänyt kuulla urheiluhallin edustajia ja esimiestä.

§ 33 Viranhaltijapäätökset
Kansliapäällikkö-toimialajohtajan ehdotus:
Sosiaali- ja terveyslautakunta päättää merkitä päätökset ottotoimenpiteittä.

Lisätiedot:
Puheenjohtaja Paula Sihto, p. 040 1483224
Kansliapäällikkö-toimialajohtaja Raija Ranta, p. 040 5910968

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?