Etusivu » Tiedotteet » 2017 » Helmikuu » Ylistarolaisten nuorten elokuvat ensi-illassa

Ylistarolaisten nuorten elokuvat ensi-illassa

1.2.2017, klo 12:23

Tule mukaan kannustamaan ja juhlimaan paikallisia nuoria.

Suuri yleisö pääsee nauttimaan Ylistaron Kirja-Matin koulun oppilaiden toteuttamista lyhytdokumenttielokuvista elokuvateatteri Matin-Tuvassa keskiviikkona 8. helmikuuta klo 11.30.

DOKKINO tuo nuorten elokuvantekijöiden ääniä esiin 19 paikkakunnan juhlanäytöskiertueen avulla.

Ylistaron DOKKINO: Yhdessä! -verstas

DocPoint-elokuvatapahtumat ry:n järjestämä DOKKINO on osallistunut Suomi 100 -hankkeen viralliseen ohjelmaan tarjoamalla vuoden 2016 aikana kouluille maksuttomia, kaksipäiväisiä DOKKINO: Yhdessä! -dokumenttielokuvaverstaita. Verstaissa lapset ja nuoret pääsivät itse tekemään alusta loppuun saakka omat dokumenttielokuvansa ammattitaitoisen ja innostavan ohjaajan avustuksella.

Verstaita järjestettiin 18 maakunnassa ja kaikki koulut saivat hakea mukaan. Verstaiden kattavana teemana oli "Yhdessä", joka on myös Suomi 100 -juhlavuoden teema. Etelä-Pohjanmaan verstas järjestettiin elokuussa 2016 Kirja-Matin koululla.

Verstaissa valmistuneet dokumentit näyttävät sen, miten ja millaisena suomalainen kulttuuri ja yhteiskunta heijastuvat lasten ja nuorten arkisissa kokemuksissa.

Lue lisää DOKKINO

Mikä on paikka, mistä lainataan kirjoja?